26-8 Naar Ahaus

26 augustus 2018 - Ahaus, Duitsland

Geschreven door Hummer: Het vrouwtje was al vroeg op vanmorgen. Het was een beetje koud. Gelukkig hielden Lotte en ik elkaar lekker warm. Foto.
Het vrouwtje wilde iets bijzonders doen. Al voor het ontbijt. Ze wilde op blote voeten gaan wandelen in jet bos. Ik snap niet wat daar bijzonder aan is, want ik heb nooit schoenen aan gehad. Ze liep te piepen en te steunen. Deden Lotte en ik even voor hoe het moest. Zo moeilijk is het niet. Foto.
Uiteindelijk deed ze haar schoenen aan. Konden we wat doorlopen. Ik denk dat ze maar 2/3 van de stukjes heeft gedaan. Wij hebben lekker los gehold. Ik heb nog een mooi meisje gespot.
Na de wandeling heeft het vrouwtje een Kneipp voetenbad genomen. Mochten geen hondjes in. Met schone voeten naar huis gelopen. Kreeg ik eindelijk wat te eten. Ik was al aan het gras begonnen.
Na het ontbijt moesten we in de gordel. Ze heeft eindelijk een volgorde in het autozitje gevonden dat ik niet telkens plat gedrukt wordt door Lotte.
Nog even in Rhede gestopt maar we mochten er niet uit. We zijn door gereden naar Ahaus.
Was volgens mij verkeerd want ze begon te mopperen. Wij wilden wel blijven om de poten te strekken. Heerlijk gewandeld. Bij een kasteel even op de foto. Toen lekker op een terras gelegen met een bakje water.
Zo nog een eind naar huis lopen. Lon: Het was vanmorgen maar 9 graden binnen. Blij met mijn dekbed. Blote voeten pad was nog pijnlijker dan ik me kon herinneren van de vorige keer een paar jaar geleden. In elk geval al mijn drukpunten op mijn voeten een goede beurt gegeven. Een uur over 2 km gedaan. Inclusief kletsen met de bazan van het knappe hondenmeisje waar Hummer verliegd op werd. In Rhede was kermis. De mooie camperplaats dus bezet helaas. Doorgereden naar Ahaus. Ik had alleen een ander zwembad in mijn gedachten. Toch maar blijven staan. Naar centrum gewandeld. Terrasje gepikt. Lekkere flamkuchen gegeten met ijskoffie. Er waren beetje veel wespen helaas. Terug thuis (totaal 7,86 km gelopen vandaag), honden opgesloten en naar zwembad gegaan. Heerlijk gedouched. Vandaag doe ik niet veel meer. We zitten nu lekker buiten met zijn 4 en. Lottes beer Rommeltje moest ook buitenspelen. Het is heerlijk weer geweest vandaag. Nu alleen nog boekje lezen en verder niets.

1. Hans:
    26 augustus 2018
    Hoi Lon. Klinkt goed allemaal. Grappig dat verhaal van Hummer :-) De hondjes hebben het zo te horen ook goed naar de zin. Blote voetenpad lijkt me ook een bijzondere (beetje pijnlijke) ervaring. Goed bezig. Veel jullie nog veel plezier en fijne vakantie.