13-9 dagje stadten

13 september 2018 - Bielefeld, Duitsland

Vanmorgen lekker blijven liggen tot de regen op hield. Spullen klaar gelegd. Parkeerkaartje gekocht en om 11.30 aan gelopen naar de stad. Bij een bakker gefruhstucked met een broodje kaas, fruityoghurt en een cappuccino.  Lotte en Hummer vonden het broodje ook lekker. Ze lagen keurig in de hal te wachten tot het personeel zich ermee ging bemoeien. Eerst knuffelen en toen salami. Lagen ze half in de winkel en moesten klanten zich er langs wurmen.

Een deel van de stadsrondgang gelopen. Om14.10 even pauze. Veel oude gevels te zien. Bijzonder want grootste deel van het centrum is plat gebombardeerd in de oorlog.

Na 2x centrum gezien te hebben. Het luxe gedeelte, bleek aan de andere kant nog een "gewoon" centrum te liggen. Uiteindelijk een groot overdekt deel ingegaan en daar de laatste vervangingen van de diarree crisis gekocht. Matje voor de deur, voor de badkamer en een nieuwe afwaskwast.

Op de roltrap Hummer mijn schoudertas gestopt. Paste precies. Kon ik Lotte gewoon optillen.

Bij een slagerijtje in het centrum pasta salade gegeten. Lekker vers met veel groente.

Besloten om met de bus terug te gaan. Anders nog 2 km bergop lopen en we zijn alle 3 moe. Nu was het maar 700 m van de bushalte naar huis. 17688 stappen gelopen vandaag = iets meer dan 11 km en 930 kCal. Ben trots op ons.

Doen niet veel meer vandaag. Lotte en Hummer hebben gegeten en zijn allebei als een blok in slaap gevallen.

Ondanks iets mindere weer (15 graden, maar droog) weer een superdag gehad. Bielefeld is voor herhaling vatbaar.

1. Nicole:
    14 september 2018
    Weer bijgelezen. Genoeg gedaan weer. Je beweegt lekker veel in ieder geval.

Hier bruingeroosterd en een dikke jetlag. Lang geslapen vanmiddag nog maar nog zo brak als wat. Maar netjes om Florence heen gevlogen