12-9 naar Bielefeld

12 september 2018 - Bielefeld, Duitsland

Op tijd opgestaan. Rustig ontbeten. Op weg naar Bielefeld.

Het lijkt of ze overal met de weg aan het werk zijn. Paar keer in de file gestaan hierdoor.

Wel in 1x door kunnen rijden zonder echte pauze. Bijna 200 km. Dit kon ik een paar maanden geleden nog niet.

Onderweg kwam ik een vrachtwagenwasserette tegen. Ook voir campers. Mijn wagen ziet er dus weer top uit aan de buitenkant.

Om 14.50 de 1 na laatste plek op de parkeerplaats gepakt. 10 min later en er was geen officiële plek meer. Daar naast is een giga parkeerplaats. Dus in principe plek genoeg.

We zitten naast een park. Even lekker gewandeld. Daarna doorgelopen naar een dierentuin op 1 km afstand. Is gratis en bevat inheemse dieren. Van muizen, ratten, konijnen van 7 kg. Tot beren , wolven en lynxen. En natuurlijk tig soorten herten en geiten. Meer dan 1,5 uur gelopen. In restaurant daar de daghap genomen. Spagetti met grote stukken vlees en rucola salade. Grote alcoholvrije Schöffenhofer weizzen erbij

Klein jeugdtraumaatje van Hummer ontdekt. Kindjes van 13 maanden kun je beter ontwijken. Normaal wil hij altijd knuffelen. Nu dook hij onder de tafel.

Om 18.00 weer thuis. Ben moe. Lotte en Hummer hebben gegeten en zijn meteen in slaap gevallen. Rug aan rug. Ook een beetje moe dus.