10-9 Een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag met een zonnig eind

10 september 2018 - Friedrichskoog, Duitsland

Vannacht is Lotte er weer tig keer uitgeweest. Vanmorgen was ontlasting bloederig. Dierenarts gebeld die had 1 uur spreekuur. Snel alles opgeruimd. WC en vuil water geloosd  en naar dierenarts gereden. Stinkie 💩 mee in een zakje.

Tijd zitten wachten. Gelukkig was de praktijkhond bereid om om knuffels te bedelen. Dit doodt de tijd.

Onderzoek, 2 prikken en een pot met pillen mee (ter grootte van €2). Nog half uur extra gewacht tot ontlasting onderzocht was op Giardia. En ja hoor: Bingo.

2 zakken extra pillen mee (voor allebei 1), inneem schema. Weekje wel, weekje niet, weekje wel. En dan weer testen. Desinfectans mee om de camper te desinfecteren. Advies om voer en drinkbakken uit te koken en €125 armer. Pin automaat pakte mijn kaart niet. Onvoldoende geld op zak. Dus al mijn geld daar gelaten en een envelop mee om te vullen met het restant en dit later af te geven.

Op zoek naar een pin automaat. Zak met schoonmaak middelen, schuursponsen, tapijtreiniger, desinfectansspray en poetslappen gehaald. En een pot pindakaas om alle pillen in de honden te krijgen.

Hondenvoer is bijna op. Nog voor 2 dagen. Geen Hills voer te vinden. Internet Mbs vrijwel op. En een K.. humeur.

Door gereden naar Friedrichskoog. Onderweg weg afzetting, dus weer klere eind om moeten rijden.

Aan gekomen mijn camper helemaal leeg getrokken. Alles gepoetst en gedesinfecteerd. Bakjes gewassen met kokend water. Matten zijn niet te reinigen hier. Dus alles maar in plastic zakken gedaan. Kijk ik thuis wel wat ik er mee moet. Want GEEN INTERNET! Inmiddels heb ik een fantastisch humeur😡.

Pindakaas blijkt van het verkeerde merk (geen Calvé) Hummer heeft zijn twijfels maar eet het wel. Lotte spuugt alles weer uit. Gelukkig had ik ook spek gekocht voor een gebakken ei. Dat lust mw gelukkig wel. 1e lading pillen zit er in.

Om 14.30 op de fiets gestapt en naar centrum gereden. 30 vakantiewoningen, 2 souvenirwinkels en 5 restaurants. Als ontbijt (nog geen tijd voor gehad) kop cappuccino met giga stuk käsekuchen.

Even door hele centrum gelopen,een nieuwe knuffel gekocht (die zitten nu ook in een plastic zak omdat ik niet weet of die ook besmet zijn) en na 20 minuten door gefietst naar Friedrichskoog (het echte). Daar bij supermarkt een matje gekocht zodat  er weer zacht gelegen kan worden. En een zak voer van een huismerk. Het was dat of Frolic en dat is geen succes.

Gelukkig vinden ze het voer lekker. Zelfs Lotte heeft wat gegeten.

Een maal thuis toch maar Tmobile gebeld omdat ik geen Mbs meer bij kan kopen. Daar zat een schat van een meneer die mijn eerder gekochte Mbs gaat terug betalen en mijn abonnement even op 5 Gb zet voor een klein bedrag. Ik ben weer helemaal happy. Nu hopen dat Lotte snel opknapt.

1. Hans:
    10 september 2018
    Zo... een heel verhaal Lon. Maar gelukkig eindigt het wel goed. Ik hoop dat het nu beter zal gaan met Lotte in de gedesinfecteerde camper.