Fietsdag

20 mei 2023 - Oud-Turnhout, België

Op tijd op en na het ontbijt op de fiets gestapt voor een mooie fietsroute van 32 km.

Screenshot_20230520_154959_Fietsknoop

We kwamen langs villawijken en door mooie natuur. Langs een terras waar we vorig jaar wat gegeten hebben. Fietsten over zandpaden en over een super mooi geasfalteerd jaagpad langs een kanaal.

We hadden voortdurend zon, gelukkig ook veel schaduw en soms ook veel wind. En genoeg plek voor Bas en Hummer om af en toe even de pootjes te kunnen strekken.

Na 15 km vonden we een bankje in het bos voor een welverdiende drink en rustpauze.

Tot 28 km verliep de routenummering probleemloos. Daarna ging er iets fout in de route😥. We sloegen netjes rechtsaf met een bocht, zoals op het bordje stond. Kwamen we op een weg met hele echte Belgische kasseien🤔🥴. Aan de linkerkant was een klein stukje geasfalteerd, maar ook dit was niet bepaald 🦽 vriendelijk.  Jos kon niet harder dan 🐌🐌🐌🐌tempo. Ik heb stukjes gelopen. We waren blij dat we uiteindelijk weer op een normale weg terecht kwamen, alleen toen was er geen routenummering meer te bekennen🤔. Hadden we de kasseien voor niets gedaan😫. Omdat we nog maar een kilometer of 4 hoefden en de billen en benen gevoelig begonnen te worden, Mr Googlemaps maar ingeschakeld. Kwamen we na een stukje langs de grote weg, keurig in Oud-Turnhout terecht, bij de ijssalon van gisteren.

20230520_143912

20230520_145059

De mannen waren blij dat ze konden uitrusten. Wij met onze drankjes.

Uitendelijk hebben we 34 km gefietst en zaten we rond 15.45 weer heerlijk op ons eigen terrasje.

Hummer wilde lekker binnen in zijn mandje slapen. Bas ging buiten in zijn mand. Toen dat niet lekker meer lag wilde hij ook in de mand op schoot, net als Hummer gisteren.

20230520_164038

Mijn grote schat bleek ook een beetje moe van de tocht.🤫

20230520_161511

Na een lekker slaapje ging hij Thuisbezorgd.nl spelen en aten we een lekker frietje stoof met een frikandel.

Bas en Hummer wilden naar binnen en toen weer naar buiten en weer naar binnen en waren toen vreselijk zielig.

IMG-20230520-WA0001

Toen zijn wij ook maar naar binnen gegaan. We hebben lekker vroeg het bed uitgeklapt.

Het was warm in de camper. Het grote raam dus maar even open gehouden tot we echt gaan slapen.

Ons fijne weekendje zit er weer op. Voelt ook veel langer dan het feitelijk is, zo fijn een camper. Morgen weer huiswaarts.