5 maart

5 maart 2022 - Wuppertal, Duitsland

De honden thuis gelaten en met de Schwebebaan (hangende momonorail) naar het centrum. Kaartje kopen was al een uitdaging: wat voor kaartje A tm E en hebben we een zusatzticket nodig? Uiteindelijk maar een 24 uurs toeristenkaartje gekocht €10.90 voor 2 personen. Kon je alleen maar contant betalen. Hadden we gelukkig nog net op zak. Was wel makkelijk, zeker toen we de rolstoel ingang hadden gevonden.

In centrum gewandeld, iets andere route dan gisteren. Na een ijsje en koffie met de Schwebebaan terug naar eindbestemming. Daar was niets te doen, dus weer ingestapt en op naar de andere eindbestemming. Daar was ook niet veel te te doen, maar had wel een zeer groot mediterraan gehalte.

Hier een tussenstop gemaakt voor cappuccino frappee en een bladerdeeghapje met feta en spinazie.

Toen naar huis. Bas en Hummer waren superblij dat we er weer waren. Waren helemaal uitgerust.

In het kader van Bas zijn opvoeding zijn Bas en ik naar de Schwebebaan gegaan en hebben Hummer en Jos de camper klaar gemaakt voor het avondeten.

Bas deed het supergoed. Of hij dagelijks met het OV gaat. Hij stapte rustig de wiebelende cabine in en ging rustig zitten. Na 1 halte weer uitgestapt en de andere kant op gegaan. Zelfs traplopen deed hij super. Netjes naast me rustig de trap af met een slappe lijn.

Bij de pizzeria ging hij rustig zitten wachten tot de bestelling klaar was. Wat een topper is hij toch geworden.

Met de heerlijke pizza's is onze voorjaarsvakantie nu echt, bijna, voorbij. Morgen 200 km naar huis rijden.

We hebben een superweek gehad. Met fantastisch lekker weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda Bissels:
    5 maart 2022
    Heerlijk Jos en Lon dat jullie zo het zo fijn hebben gehad.
    Morgen weer lekker naar 🏡