2 maart, Neanderthal museum

2 maart 2022 - Wülfrath, Duitsland

Na een goede nachtrust zijn we naar het Neanderthal museum gegaan. Op deze plek zijn ooit resten gevonden van Neanderthalers en hun woongrot. Vanwege werkzaamheden was de opgravingsplek helaas dicht. Het museum was wel open. Het was iets duurder dan gehoopt omdat we geen bewijs hadden dat Jos echt een begeleider nodig had, maar dat mocht de pret niet drukken. Bas en Hummer bleven even in de camper, vrijdag was het pas hondenmogenmee dag in het museum.

Een mooie dubbele tentoonstelling: een tijdelijke over mummies en de vaste over de ontwikkeling van de mens en de Neanderthaler in het bijzonder. Ondanks het kleine gebouw, was er veel te zien en zijn we dik 2 uur binnen geweest. Na koffie en gebak hebben we de mannen uit de camper gehaald en zijn we het bos in gegaan. Helaas was de rondwandeling door het wildpark niet rolstoel vriendelijk, dus bleef het bij een rondwandeling door een mooi zonnig bos langs een snelstromend riviertje.

Toen door gereden naar onze volgende  bestemming. Op 8,5 km. Eerst flink moeten zoeken naar de goede plek en toen 2x het hele dorp doorgereden op zoek naar een fietsenmaker, i.v.m. 2 hele lege zijwielbanden. Uiteindelijk maar besloten om zelf een pomp poging te wagen, zodat de wielen nu in elk geval fietsbaar zijn. Morgen maar met de fiets opnieuw op zoek.

We staan nu op een parkeerplaats achter de POCO, naast een klein parkje waar heel veel honden worden uitgelaten. Tot 17.00 lekker buiten geweest zonder jas. Was weer een supermooie dag vandaag.