27-8-18 Naar Papenburg

27 augustus 2018 - Papenburg, Duitsland

Door Lotte:

Gisterenavond om 18.30 nog een keer wezen wandelen. Het vrouwtje had geen zin meer, maar een beetje drammen werkt altijd.

Gelukkig hoefden we daarna niet meer. Wij waren eigenlijk ook best moe. Om 20.30 lekker in bed gekropen met zijn allen.

Vanmorgen was het vrouwtje al om 7.30 op. Wij waren nog niet helemaal wakker en het gras was ook nog eens zeiknat van alle regen. Waren zo klaar dus met plassen.

Na het ontbijt kregen we de autogordels weer om. Weer autorijden dus.😣. Vreselijk vind ik dat.

Hummer gaat gewoon slapen, maar ik kan dat niet. Ik blijf maar draaien en opstaan. Tig keer van het vrouwtje gehoord dat ik moest gaan liggen. Zelfs Hummer zei er wat van. Zo heftig dat ik er een beetje van schrok. Ik schijn hem telkens plat te duwen met mijn billen.

Gelukkig stopten we onderweg een paar keer omdat het vrouwtje last had van haar ogen. Effe dutten is altijd lekjer natuurlijk.

In Papenburg een uur lang rondjes gereden. Alles was afgesloten door de kermis. Uiteindelijk is ze maar naar een camping gereden. Hier blijven we 3 nachten.

Toen we éénmaal stonden en de koelkast aanstond en we betaald hadden en de tas ingepakt was en de fiets eraf, moest het vrouwtje ook nog kletsen met de buren. We hebben net zo lang geblaft met zijn 2-en tot we er eindelijk uit mochten.

Eerst stukje langs de fiets gehold. Daarna in het mandje.

In Papenburg met zijn 2-en aan het korte riempje. Mega irritant. Kan ik wel lekker Hummer plagen. Als hij nog staat te snuffelen aan een boom of een paaltje (en daarin is hij nog beter dan ik), trek ik een beetje zodat hij uit balans raakt. Is vooral leuk als hij een plas doet. 😉.

Helaas  deed ik het iets te vaak en te duidelijk. Kreeg ik weer op mijn kop, dat dat niet aardig was.

Ze hebben trouwens heeeel veel lekkere bomen en paaltjes. Het vrouwtje werd er simpel van. Iedere 5 meter 5 min snuffelen.

Toen het ging regenen gingen we op een terras. Het vrouwtje had soep. Wij kregen stukje brood.

Later moesten we toch alle 3 onze regenjassen aan want het bleef miezeren.

Gelukkig was het snel droog en na een paar boodschapjes gingen we naar een groot park. Foto. Helaas mochten we niet los. Was wel lekker aan de lange lijn.

Onderweg nog wen paar boten tegen gekomen. Moesten we weer op de foto.

Toen weer naar huis gefietst.

Lon:

Een beetje saai plaatsje. Wel kun je hier goed fietsen geloof ik. Heb voor 3 nachten betaald. Moeten ons dus nog wel vermaken hier.

Thuis nog wat klussen gedaan. Mijn wc rol houder opnieuw vast gezet. Nu met schroeven. De vorige tig keer met dubbelzijdige tape was geen succes.

Ook een nieuw klokje met temperatuurmeter gekocht voor in de zithoek. De vorige 2 zijn kapot gevallen. Deze nu op een andere plek opgehangen (tip van Marcel). Helaas verkeerde batterijen gekocht. Kan hem nog niet installeren dus.

Vanavond weer lekker vroeg naar bed denk ik.

Tot morgen

1. Rob en Hedwig:
    27 augustus 2018
    Mooi verhaal , ben benieuwd naar het vervolg, veel plezier met z'n drietjes . Gr Rob en Hedwig