30 -8 naar Bremerhafen of toch niet?

30 augustus 2018 - Oldenburg, Duitsland

Na een slechte nacht ivm😢 om 8.30 op gestaan. Half uurtje later dan gepland, maar gelukkig is het vakantie.😁

Na de dagelijkse opstart een uurtje later vertrokken. Doel Bremerhafen 125 km.

Mooie route. Rechts een eindeloos lang kanaal. Links grote boerderijen. Snelheid tussen 50 en 80 km. Lekker relaxed.

En dan na ongeveer 70 km Oldenburg op de borden. Is ook wel mooi.

Auto langs de kant, camperapp erbij en keuze uit 2 plekken. Eerst alleen straatnaam ingetoetst, dat werkte weer niet. Kwam overal maar niet bij een camperplaats. Toen maar gps getallen ingegeven en dit werkte super.

Vreselijk saaie plaats, geen voorzieningen,maar vlak bij het centrum.

Om 12.00 zaten we dus al op de fiets.

Op een herkenbare plek de fiets geparkeerd, een extra buideltje gekocht voor geld en telefoon. Oldenburg is een echte stad  en het is feest dit werkend. Zakkenrollers zullen er dus wel zijn.

Mijn portemonnee met mijn pasjes zitten onder in de rugzak. Sleutels vast aan mijn broek. Wij zijn jat-proof.

Helaas is het wat regenachtig.  Straks maar even onze jassen aan.

Net wezen schuilen in een winkel en een nieuw huisdier gekocht. Volgens mij is het een springbok. Hij kan mooi aan het haakje van mijn klok. Die is al 2x kapot gevallen. Deze kan niet kapot.

Gelunched bij nordsea fish. Heerlijk broodje zalm.

Heerlijk gewandeld. In het schlosspark geweest en lekker gesnuffeld. Foto. Op de terugweg zag ik een kerk met meerdere spitsen. In het echt mooier dan op de foto.

Bij een stand een gratis knuffeltje gescoord in ruil voor het invullen van een formulier met (nep) gegevens. Hij heet Sleepy (foto)

Toen het weer begon te miezeren een groot overdekt winkelcenrum in. Wat rond geneusd. Een 12V batterij oplader gekocht en een heerlijke stoel shiatsu massage van 10 min  gehad voor €2. (Foto)

Daarna maar weer eens op een terrasje. Ijsje voor mij. Ham voor Lotte en Hummer. De bedoeling was een plakje per persoon. Het werd een bakje a €2 pp. De italianen spraken niet zo goed duits. Was heerlijk. Allebei in 10 seconden alles op.

Beide waren moe en wilden op schoot. De een bleef wat makkelijker zitten dan de ander. Zie foto's.

Uithongeren kun je hier niet. Overal eetkraampjes van heel goedkoop tot heel duur.

We zijn alle 3 moe. Vandaar maar aan de terug tocht begonnen. Nog 2 shirts gekocht voor €4,98 /st. Scheelt weer wassen.

Tegen 17.00 zat ik lekker aan de koffie, was de afwas gedaan en alles opgeruimd.

Het stadsfeest is alleen in de avond. Heel veel bands die ik niet ken. Kan ook het licht op mijn fiets niet vinden. Blijf dus maar lekker thuis.

Sta-plek voelt wat afgelegen, ondanks de andere 2 campers. Mijn voordeuren maar een keer op het extra slot gedaan.

19.40 Inmiddels staan er meer campers. Lotte en Hummer waren vreselijk uitgerust. Net op het parkeer terrein van het beursgebouw waar we staan wezen ballen. Waar Hummer de energie vandaan haalt? Die moet je echt afremmen met ballen.

Voor morgen heb ik een fietstocht gepland. Deze schijnt erg populair te zijn hier. Naar Bad Zwischenahn. Mits mooi weer natuurlijk😁.

Weer super dag gehad vandaag. En totaal geen last meer van mijn oog. Blij dat ik gisteren een arts bezocht heb. Had ik eerder moeten doen.

Nu lekker filmpje kijken en weer vroeg gaan slapen. Afgelopen nacht eerst nog een superspannend boek uitgelezen tot 1.00. Voordat ik ging 😢en dat kwam niet door het boek.