29-8 Rommeldagje.

29 augustus 2018 - Papenburg, Duitsland

Gisteravond om 19.30 naar bed. Ik had zo'n last van mijn oog dat lezen of film kijken niet zou gaan. Gelukkig super goed geslapen.

Om 8.30 op. Honden uit gelaten en daarna op zoek naar een dokter voor mijn oog. Eerst ziekenfonds gebeld voor de zekerheid.

Met wat zoeken (lang leve mr. Google😃) een huisarts gevonden. Een Dr Dr. Moet dus een goeie zijn als hij zo geleerd is.

Mbv google maps me naar het goede adres laten brengen. 7 km fietsen.

Bom vol met mensen. Was open inloop. Ik had me al voor bereid op een hele lange wachttijd. Ongeveer een kwartier moeten wachten om me in te schrijven. Mocht ik kiezen welke dokter ik wilde. Mij maakt het niet uit. Ken ze allebei niet, dus doe de snelste naar. Kon ik meteen naar binnen.

Zit er een hele oude man met een witte trui achter een nog ouder buro.

Wat er aan de hand was. Dit uitgelegd. Mijn oogzalf en druppels laten zien. Die waren allebei goed, zei hij.

Hij keek naar mijn oog . Duwde op 2 plekken en ging achter zijn buro zitten.

Schrijft van alles op in mijn map. De mijne is nog dun. De meesten hebben een cm dikke map bij zich.

Dan richt hij zich op zijn computer. Nog steeds zonder iets te zeggen.

Hij is duidelijk uit het pre-digitale tijdperk. Muizen gaat moeilijk. Typen al zoekend op het toetsenbord. Met het beroemde 1 vinger type systeem.

Dan mompelt hij iets. Ik versta het niet en vraag wat hij zegt. Hij herhaalt alleen het laatste deel."de oogdruppels"

Wat hij opgezocht heeft schrijft hij ook in  mijn map.

Dan pas legt hij wat uit. Traanklier verstopt en ontsteking onder mijn oog. Ik krijg andere oogdruppels met antibiotica en dexametason.

Met mijn map weer melden bij de balie. De assistente zoekt op de computer wat hij heeft voorgeschreven en maakt een handgeschreven recept. (Is bij ons al jaren verboden)

Ik krijg nog een rekening, want particulier patient. Pinnen kan niet, contant gaat niet want ik heb alleen groot geld. De €20,44 moet ik maar overmaken.

Weer op de fiets. Op zoek naar een apotheek. Weer lang leve mr Google en mr Google maps.

Recept in geleverd. Wordt een flesje uit een la gehaald en mee gegeven. Geen dubbel controle. Geen gegevens op het flesje, geen uitleg.

Onderweg naar huis 2 broodjes gekocht en thuis op gegeten. Had wel honger na 15 km fietsen voor mijn ontbijt. Helaas heb ik  2 vreselijk wakende schatteboutjes. Dus rustig buiten zitten met een boek gaat hem niet worden.

De boel maar weer ingeladen. Honden een km laten rennen. In Papenburg wat gewandeld, naar park gelopen. Krant gelezen op een bankje. Tot Hummer het zat was en begint te piepen.

In een kerk 2 kaarsjes opgestoken voor Eymard. Had honden naast de deur in een hoek gelegd. Stonden halverwege de kerk toen ik terug kwam.

Lekkere varkens oren gekocht voor ze en op terrasje gaan zitten.  Nu houdt Hummer het wel lang vol. Lotte gaat gewoon slapen.

Op weg naar huis kom ik een goud en zilversmid tegen. Omdat Eymards ketting erg dof is deze laten reinigen. Het wacht half uurtje met een Konig Pilsner alkoholfrei doorgebracht. Net 2 slapende honden. foto.

Tot nu geen last van mijn oog. Zijn dus superdruppels😁

Mijn ketting is weer als nieuw. Zonder kosten. Een super service dus. 🤗foto.

Thuis fiets op de drager gezet. Ik had hem opgeklapt om fiets tegen aan te kunnen zetten. Was ik weer vergeten hoe uit te klappen😣.

Boekje er maar weer bij gepakt. Blijk je ook heel simpel de oprij goot te kunnen verschuiven. Mijn buurman had al zo'n vermoeden. Had ik ook nog het goede gereedschap bij me. Nu blijft mijn stuur niet telkens haken.

Toilet geleegd. Vuil water in toilet willen lozen om die tank te legen. Slang dus te kort of plee te hoog? Kortom. Alles nat en broek vies. Is nl zo gemaakt dat je met geen mogelijkheid op een normale manier bij de hendel kunt. Alleen op je kop onder de camper. Het kniel matje past ook nooit.

We zitten nu lekker buiten. Ik met een broodje. De andere 2 met een varkensoor. Straks nog even douchen. Haal ik nog wat van mijn €10 per nacht terug😁

Was weer een fantastische mooie dag vandaag. Morgen weer verder.

Ps. Nog steeds geen last van mijn oog.☺🤗

1. Simone:
    29 augustus 2018
    Hopelijk nu oog snel genezen....trusten!