7-9 naar Büsum

7 september 2018 - Büsum, Duitsland

Slechte nacht gehad. Lotte is ziek is tot 2.30 meerdere keren naar buiten gemoeten vanwege braken en diarree. Ook paar keer binnen gebraakt. Omdat het goot was ze telkens flink nat.  Daarna ben ik toch in slaap gevallen. Lotte heeft minder geslapen denk ik want er lag op 2 plekken diarree vanmorgen.

Vanwege de regen en omdat ik vandaag toch weg moest meteen aan gereden richting Büsum. Weer een dure plek. €15 incl stroom (niet nodig) en toeristenbelasting voor 2 personen (is standaard ook als je alleen bent). Giga grote plek. Verplichte parkeer richting per strook. Wel vlak bij centrum  blijf denk ik een paar dagen. Je kan maar per dag betalen, hoef dus niet al meteen te bedenken hoe lang we blijven. Ik moest wel even zoeken naar een droge sta plek vanwege de buien afgelopen nacht. Nu is het gelukkig weer zonnig en droog.

Na betalen eerst camper gesopt. Alle matten geschrobt en vloer gedweild. Vegen had geen zin vanwege  diarree plekken. Doe ik later wel. Gelukkig had Lotte op een aparte deken gelegen vannacht. Die zat ook onder. Waarschijnlijk omdat alles in de haren op haar billen zat. Die dus ook gewassen. Meteen een klacht in gediend bij de Edeka Zentrale. Ben benieuwd of ik er wat van hoor. De matten heb ik maar in de cabine neergelegd. Hopelijk drogen ze snel.

Ondanks rustdag toch honden maar in wandelwagen geladen en richting centrum gelopen. Weer lekker toeristisch. Het is bewolkt en er waait een fris windje. Lekkker voor het strand. Meeste mensen hebben weer een dikke jas aan. Ik kan nog net in een tshirt mits ik niet te lang op de dijk blijf. Ook hier geen strand maar gras en wad. Met douches aan de kant. Lotte dus lekker afgespoeld. Was met een washand vanmorgen niet gelukt om haar schoon te krijgen. Daarna wagen dichtgemaakt tegen de kou.

Lekker in een strandkorf koffie gedronken.

Het begint steeds kouder te worden en het gaat regenen. Snel de honden naar huis gebracht en in de stromende regen terug gefietst richting zwembad/sauna. Helaas badpak vergeten mee te nemen. Alleen in de sauna geweest. 2 uur zijn om gevlogen.

In de stromende regen weer naar huis gefietst. Honden waren blij dat ik er was.

17.00 buiten 13 graden. Binnen 19. Kan ik mijn vest ook een keer aan.😉 Straks zelf maar koken, geen zin om weer nat te worden.

Grote regenboog gezien. Moest meteen aan Eymard denken. "Look for me in rainbows"

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade