6-9 naar Hüsum

6 september 2018 - Husum, Duitsland

Op tijd op na een heerlijke nacht. Vanmorgen had Lotte nog plezier van haar blikje voer. Hele hoge nood. En later ook geen zin in het koekje dat ik bij de koffie kreeg. Ze vond het ook geen probleem dat Hummer haar helft kreeg.

De plek die ik uit gezocht had was geen 30 maar 55 km. Geen zin in. Dus maar naar keuze 2 op 26 km. Helaas waren er weg werkzaamheden en werd je zeer grondig om geleid. Meer dan een uur gereden.

Zijn nu in Hüsum. Vreselijke camperplaats voor €12. Krijgt wel €2 korting in het visrestaurant. Broodje was erg lekker. En je bent met 2 min in het centrum. Prima dus voor 1 nacht. Dan maar niet de geplande rustdag vandaag.

Het is weer stralend mooi weer vandaag.

Hüsum is leuk stadje. Paar kleine souvenirs gekocht. Ik had geen tas meegenomen toen ik camperplek ging betalen. Kom nu dus ruimte te kort in mijn buideltje. Tas gekocht, want die heb ik nog niet😂.

Een paar Barfuss schoenen gekocht. Die had ik ergens anders al gezien, maar ik wilde er even over nadenken. Door deze schoenen worden alle drukpunten op je voetzolen geprikkeld omdat het lijkt of je op blote voeten loopt. Je zolen worden wel beschermt tegen scherpe dingen. Ik heb rode gekocht met sok boven de enkel. De korte waren nog alleen in het zwart. In Kleef worden ze ook verkocht, dus als ze bevallen kan ik mijn collectie uitbreiden.

Om 16.15 naar het hondenstrand gefietst. Was nog 3,3 km enkel. Geen zin meer om zover te lopen.

Het hondenstrand was nu een grasveld aan het wad. Lotte is alleen op redelijk droog zand geweest. Hummer ging echt wadlopen. Op de video ging hij nog niet zover. Daarna wel. Zijn poten waren niet schoon te krijgen met alleen een handdoek. Gelukkig stonden er ook douches. Ik heb flink moeten boenen om hem weer zo te krijgen dat ik hem weer mee terug durfde te nemen. Hem lekker in gepakt in de handdoek achter in fietsmand. Het waaide namelijk flink.

De honden eerst thuis wat laten eten. Hummer had flinke honger. Lotte wil nog steeds niets. (Gelukkig maar, ik kom denk ik brokken te kort ondanks dat ik flink extra had mee genomen.)

Nu zelf nog even wat gaan eten in de stad. Met de fiets. Mijn voeten doen pijn😩.