12-8 Zaterdag de laatste week

12 augustus 2023 - Melle, Duitsland

Vanmorgen weer wakker geworden met 🌧🌧🙄.

Kaartje moeten betalen bij de kassa van het zwembad, want de betaalautomaat was kapot. Lekker nat geregend dus 😥.

Op weg naar de volgende geplande stop, in Kichlengerl nog op zoek geweest naar de  herdenkingsplek voor de in de oorlog overleden, tewerkgestelde mannen uit Hilversum, waaronder mijn opa. Helaas kon ik hem niet vinden.

Om 12.00 waren we in Melle. Daar gewacht tot het droog werd en richting centrum gefietst. Klein en weinig spectaculair,  de winkels ouderwets dicht om 13.00.

Wat rond gelopen en koffie gedronken. Het restaurant waar we wilden gaan eten vanavond was helemaal vol geboekt voor dit weekend. Dus maar weer naar huis gefietst.  Daar bleek een klein restaurantje vlak bij de staplaats te zijn. Mannen thuis afgezet en meteen terug. Was hij pas om 18.00 open. Een uur wachten dus. Terug naar huis was geen optie vanwege de mannen en het begon ook nog flink te gieten. In de hal van het zwembad dus maar even geschuild.

Om 18.00 het sfeervolle restaurant binnen gegaan. Een veredelde voetbal/schietvereniging kantine met de passende naam Finale.

20230812_181803

Foto's van uitstapjes uit 1954 aan de muur, daarna ook niets meer gewijzigd zo te zien🫣😁. Wel stonden er verse bloemen op tafel.

20230812_182632

Personeel was erg vriendelijk en de achtergrond muziek was uitstekend.

We hebben heerlijk en niet zo duur gegeten.

20230812_183504

Daarna naar huis waar het rondje hondje jagen werd. Eerst allebei de mannen los en hollen. Daarna kwam Bas er achter dat je ook voor uit de cabine kan springen. Dat had hij eerder nog niet in de gaten. Hij had nog het riempje om van de 1e ontsnapping, maar was ouderwets aan het grommen toen ik hem wilde aanlijnen. Moest weer erg creatief zijn: hond terug krijgen zonder kans om gebeten te worden.

Gisteravond ontdekte hij dat hij ook op bed kon springen😖. En hij liet zich er niet afhalen zonder flink weerwoord. Moest snel zijn toen ik hem losliet omdat hij weer serieus probeerde te bijten. Niet gelukt gelukkig.

Om 19.45 waren we alle 4 weer veilig binnen.

Tot morgen

1. Jolanda Bissels:
    13 augustus 2023
    Die Bas.
    Steeds weer nieuwe ontdekkingen!