15-8 naar huis

15 augustus 2023 - Oss, Nederland

Lekker uitgeslapen. Broodjes moeten halen omdat brood beschimmeld was, gelukkig bleek er een bakker op 50 meter. Daarna op weg naar huis, 159 km.

Onderweg 3x moeten stoppen. 1e keer moest Hummer vreselijk nodig naar het toilet. De 2e en de 3e keer vanwege "zeer dringende" telefoontjes van zuslief omdat mijn vader niet wilde luisteren. Waar ik dus niets mee kan. Pa streng toegesproken: "je mag niets doen van zuslief". Volgens pa was er, zoals verwacht, niet echt iets aan de hand, hij had alleen zijn hoorapparaten uitgezet om het commentaar niet meer te horen.

Zuslief weer gebeld en voor de tigste keer uitgelegd dat:                 1. Ze dit zelf uit moet vechten met haar vader;                                          2. Dat papa zijn eigen verantwoordelijkheid heeft. Dus 1x zeggen dat je iets niet wilt en waarom en dan: laat los;                    3. Dat zij hem niet naar Frankrijk moet laten komen als ze niet wil dat hij klust, anders: Ducttape, tiewraps en  Bisonkit gebruiken om hem op zijn plek te houden;              4. Dat ze de verantwoordelijkheid niet bij mij moet leggen en me niet meer moet lastigvallen voor dit soort onzin. Alleen bellen bij ziekenhuisopname of overlijden en verder niet.

Reactie: " Ja maar, als er iets gebeurt zit ik ermee. En moet ik de ambulance bellen."   Op mijn vraag of ze dan verwacht dat ik de ambulance ga bellen, gaf ze gelukkig het enig goede antwoord: nee, dat hoeft niet. Hopelijk dat nu deze keer de boodschap is overgekomen bij haar.

Om 15.30 thuis, even wat gegeten en camper grotendeels leeg gehaald tot ik mijn enkel zwikte😖.

Om 19.00 waren de boodschappen gedaan, het grootste deel van de was gewassen en het meeste alweer opgeruimd.

Verder lekker rustig aan gedaan.

Morgen nog een fijn dagje uit met Erwin, Stephanie, Liam en Emily.

1. Simone:
    15 augustus 2023
    Welkom thuis, het goede weer gaat nu beginnen….. goed gesproken naar zus lief. Veel plezier 👍
  2. Jolanda Bissels:
    15 augustus 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!!