5-8 hondenrustdag

5 augustus 2022 - Brüggen, Duitsland

Lekker uitgeslapen. Het is heerlijk koel na de regenbuien van vannacht.

We hadden gisteravond nog een bijzonder gesprek met de buren. Die hadden het nummer van een bijbelvers op de camper staan. 1 Korinthier 13. We kregen uitgelegd wat dit betekende, na afloop hadden we beide een dubbel gevoel over het gesprek. Deze mensen hadden ook een mooie kat bij zich. Dit bleek een logee, die zich gedroeg alsof hij al jaren mee ging, zo relaxed. Bas en Hummer vonden het wel spannend, zo'n kwispelende kat als buurman.

20220804_210851

Hummer had gisteren een heel kort lontje richting Bas en is erg rustig bij het ontbijt. We gaan ervan uit dat hij gewoon moe is en besluiten  om ze thuis te laten vandaag. En lekker met zijn 2en te gaan fietsen. Er kwam geen enkel protest van de mannen. Moeten we thuis blijven? Oke!

Helaas begon het meteen te regenen en moesten we de poncho's aan. Bij het aantrekken van Jos zijn poncho bleek het balanspunt van de rolstoel toch een beetje te scherp te staan en kiepte hij dus recht achterover. Gelukkig kwamen er meteen van alle kanten buren aan rennen om te helpen. Jos zat dus vrij snel weer in zijn stoel, helaas wel met wat rugpijn. Toch vertrokken voor een supermooie fietstocht.

Screenshot_20220805-162945_Fietsknoop

De poncho's konden snel weer uit. Het is  heerlijk fietsweer. Niet te warm, beetje zon, lekker windje.

Door bos langs het water.

20220805_144915

Er was zelfs een rolstoelpad aangelegd.

20220805_151152

20220805_151213

En ze hadden een bijzonder bord in het bos.

20220805_150918Echter geen kikker gezien.

Veel informatiebordjes onderweg, waarvan we er af en toe een ook echt lazen.

Langs weilanden, hei en een veld met mooie afrikaantjes

IMG-20220805-WA0004

IMG-20220805-WA0003

IMG-20220805-WA0000

Na 20 km gestopt bij De Grens voor een heerlijke pittige goed gevulde kop goulashsoep.

20220805_162328

Daarna doorgefietst naar huis en nog boodschappen gedaan. We waren om 18.30 weer thuis.

De mannen waren heerlijk uitgerust aan Hummers geblaf te horen. Waren volgens de buren pas gaan blaffen toen ze ons hoorden.

De camperplaats staat bijna helemaal vol.

Jos is een flinke tijd aan zijn rolstoel aan het sleutelen geweest, in de hoop niet zo snel achterover te kiepen. Helaas leek niet te lukken wat hij gehoopt had. De stoel maar weer in elkaar gezet. Bij het 3e schroefje ( van de 4 ) zei hij: "oh, het kan dus wel, ik heb verkeerd gedacht." Gezien de tijd toch maar niet weer opnieuw begonnen. Nu zet hij zijn antikiepwielen maar uit in het vervolg. Na de vakantie heeft hij een afspraak met Medipoint, dus krijgt hij toch wel een nieuw rolstoelframe, want deze is meer dan 7 jaar oud.

Het is buiten lekker, beetje frisjes, dus we gaan nu de vesten aantrekken en nog genieten van de mooie avond.

Helaas is Hummers lontje nog niet veel langer na een dagje rust. Hopelijk wordt dit na een nachtje slapen beter. Hij heeft zelfs zijn botje niet opgegeten.