25-7 naar Duitsland

25 juli 2023 - Paffendorf, Duitsland

Vanmorgen vroeg op en naar Born, daar heeft een lieve meneer wat opnieuw gekit. Blijkt gewoon oud te zijn en dakluik moet vervangen. Maar dat laten we na de vakantie wel doen. De claim bij de verzekering laten we maar vervallen. Er bleek gelukkig nog geen schadelijk vocht binnen te zijn en  we kunnen nu in elk geval veilig op vakantie.

Om 12.00 waren we in Paffendorf    (Bergheim) Een supermooie plek aan een park. De fietsen afgeladen en naar het centrum gefietst. Een route langs het water. Daar wat verse groenten gekocht voor een salade en bij een heel klein eettentje "Backfish wie bei Oma" gegeten. Dat was "nur hier oder bei Oma" te verkrijgen. Jos met Pommes en ik met zelfgemaakte Kartoffelsalat. Was lekker en vulde goed als Mittagstisch.

20230725_140444

Daarna nog wat boodschappen gedaan zodat we voldoende eten in huis hebben voor de komende dagen. Na een rondje centrum riep een ijssalon Marino ons, dat we moesten komen. Dat ook maar gedaan.

20230725_15342520230725_15353720230725_153549

Hierna weer naar huis gefietst,  weer net voor de regen alles vastgezet en droog binnen.

Gelukkig waren Bas en Hummet een stuk rustiger en hebben, op wat zeuren om koekjes en knuffels na, vooral geslapen.

Wij hebben deze dag afgesloten als altijd, met boek, muziek en een heerlijk cappuccino.

Tot morgen.

1. Jolanda Bissels:
    25 juli 2023
    Die ijsjes zien er echt heel lekker uit!!!
  2. Simone:
    25 juli 2023