11-8 naar de dokter

11 augustus 2022 - Rhede, Duitsland

Vandaag helemaal niets gedaan vanwege de warmte.

Helaas blijft Hummer last van zijn oogje houden en besluiten we na overleg met onze eigen dierenarts toch maar een dierenarts in Rhede op te zoeken. Gelukkig konden ze ons er tussen schuiven. Na meer dan een uur wachten, met 😷 op waren we aan de beurt.

20220811_165232

1 dokter en 3 assistenten. Ik had gelukkig gewaarschuwd dat Hummer kan bijten. Die ging dus flink in de houdgreep bij een assistente (normaal doe ik dit altijd zelf) en beet de dokter 2x🤫🙄. Na een zeer uitgebreid oogonderzoek bleek dat het oog gelukkig goed aan het genezen was. De kapotte plek was bijna weg. Hij kreeg nog oogdruppels met atropine voor nu zodat hij 2 dagen een grote pupil en minder pijn heeft en we kregen een extra zalfje mee om zijn hoornvlies sneller te laten genezen. Kosten: €37,50. Ik moest het nog een keer navragen, want ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had. Iets andere prijs dan in Belgie en een beter onderzoek 😅. Pinnen lukte helaas niet en ik had te weinig los geld bij me. Dus Jos moest komen om ons "vrij te kopen" 😁🤪.

We hadden dus onverwacht toch een volle middag.

Vanavond tortilla met vega kaasschnitsel en appelmoes gegeten. De 🐝🐝🐝🐝 vonden het ook een geslaagde maaltijd. Wij  vonden de 🐝🐝🐝🐝 iets minder geslaagd. Gelukkig gingen ze na het eten meteen weer weg.

Vanavond gaan we weer lekker lang buiten zitten.