Reisdag naar Enter

2 mei 2023 - Enter, Nederland

Vanmorgen na het ontbijt onszelf weer reisklaar gemaakt. WC en watertank leeg, koelkast gevuld en op naar Enter. Via de kortste route, dit schellde 50 km en was maar een half uur langer dan de snelste route. We hebben de tijd, dus dat half uur extra is geen probleem.

Een mooie route inderdaad.  Langs landerijen en mooie oude boerderijen en landelijkgelegen vakantieparken.  De wegen lekker smal 😏, maar gelukkig weinig tegenliggers.

20230502_114619

En ja, dit bleek onderdeel van de route🤪. 2 km door het bos via een hobbelig bospad met flinke stukken mul zand. Beetje terreinrijden dus.

20230502_114804

Blij dat we weer harde grond onder de bandjes hadden. Toen de Truus maar even anders ingesteld met het verzoek onverharde paden te vermijden. Het laatste stuk was gelukkig over "normale" wegen.

In Enter een mooie plek bij de sportvelden en een grote waterplas.

Blijken we hier al eerder gestaan te hebben, waren we ff  vergeten.🤫

Na koffie met een bammetje op de fiets gestapt richting Enter centrum. Wat boodschapjes gedaan, onder andere een flesje gas om de gasaansteker te kunnen vullen, want die is helemaal leeg. En dan is er geen koffie vanavond.

Om 16.00 de mannen naar huis gebracht om wat te gaan eten bij 't Zumpke. Een leuk bruin eetcafe, met bruingerookte plafondplaten.

20230502_162046

En Heeeeel veeeeel verschillende soorten biertjes.

20230502_162059

20230502_162109

Allebei voor de aanbieding van de week gekozen: shaslick met onmeunige frieten. Jos een Chouffe van de tap en ik een Texelse Skuumkoppe.

Zitten we te kletsen met personeel over de verschillende bieren die ze hebben, blijken ze ook lokaal gebrouwen biertjes te hebben.

20230502_163413

Van links naar rechts: Nachbarn Weizen, Blonde Buuv en Potige buurman.

Tijdens het eten bleef de eigenaar een tijdje gezellig zitten kletsen met ons.

Na het eten ging Jos voor de blonde buuf en ik natuurlijk voor de potige buurman 🤭😇🤫.

Na proeven hebben we toch omgeruild 😃, zowel wat smaak als wat alcoholpercentage betreft.

20230502_172008

En hier had hij pas 1 biertje op🤭🤫🤪.

Na 2 biertjes ook nog een Enterse koffie op  een soort Irish koffie, maar dan met een Enterse dwarsligger.

Daarna ging ik om 19.00 slingerend de 700 meter naar de camper 🤭🤫. Mannen uitgelaten, fietsen opgeladen  en nu doe ik niets meer🤥. Behalve nog een keer honden uitlaten,  zithoek leegruimen, bed naar beneden klappen, Jos zijn benen warm inpakken, telefoons aan de oplader zetten etc. De normale avondkarweitjes😊😉.

Het was, alweer een mooie dag vandaag. Morgen op naar Amersfoort.

1. Jolanda Bissels:
    2 mei 2023
    Wat zijn onmeunige frieten?
    Ben benieuwd!
    En Jos, mooi rood neusje heb je op de foto!!😜