16 oktober

16 oktober 2023 - Kelmis, België

Na het ontbijt vertrokken, nu naar Kelmis in België. Onderweg in Aken een paar keer een milieuzone waarschuwing gezien waarbij het niet duidelijk was welke kant we wel op mochten rijden. Dus mogelijk krijgen we nog een bon.

De plek Kelmis in weer mooi, naast een groot park. Op een volledig geasfalteerde plek.

De fietsen gepakt en de omgeving verkend. Best heuvelachtig en de plaats: categorie redelijk "doi gat". Omdat we morgen naar Aken willen, even bij de vvv gevraagd of dit gaat met de bus en de rolstoel. Deze vraag viel in de serie moeilijke  vragen,  maar na 2 telefoontjes kwam het verlossende antwoord: geen probleem.

Na dit bevredigende antwoord, zijn we bij Cafe des Artist op het terras gaan zitten voor een Cappuccino. Was best frisjes. Hummer zat te bibberen in zijn vestje en toen hij op schoot mocht, moest zijn broer natuurlijk ook😇.

20231016_14440920231016_144503

Kelmis zou het Duitstalige deel van België zijn, maar er wordt erg veel Frans gesproken.  In de supermarkt dus maar om een bonnetje gevraagd, want ik had geen flauw idee wat ik af had gerekend🤣.

Het is lekker zonnig weer vandaag. Helaas kunnen we meer zien hoe warm, want de thermometer geeft alleen nog de binnen temperatuur aan. Buiten lijkt het continu 11 graden te zijn 🤪. Binnen is het nu (om 16.00) in elk geval 23 graden. Omdat het vannacht toch flink fris was (binnen was het 10 graden), toch maar de isolatiemat erop gedaan, scheelt in elk geval flink wat condens

Thuis een  paar lekkere tosti's gemaakt.

Vanavond heerlijk gekookt.

20231016_18033820231016_180352

Was inderdaad erg lekker. Na de maaltijd hadden we, op zijn Hello Fresh, een flinke afwas.

Met de isolatiematten voor het raam, is het een stuk minder koud dan gisteren. Kachel niet meer aan hoeven doen vandaag. Lekker rustige avond met hele oude muziek op de radio. Super relaxed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl