14 oktober

14 oktober 2023 - Mönchengladbach, Duitsland

Vanmorgen op tijd op voor een basic hotelontbijtje. De auto een goede wasbeurt gegeven bij  wasstraat BOB en daarna de honden opgehaald.

Die thuis meteen onder de douche gezet en de manden in de wasmachine gegooid. Het was weer kennel-stinkiestink 😁. Camper gehaald en reisklaar gemaakt. Helaas moesten we eerst weer terug naar Cuijk want met het wassen bleek er een spiegelkap van de auto te zijn gevallen. Gelukkig was hij gevonden. Bij de Subway een broodje gehaald en een lekkere beker cappuccino. Tijdens het eten een plekje gezocht om te overnachten.

Het weer is herfstig, zonnig met een flinke wind en wat killig. Onderweg kregen we een gigantische regen/hagelbui en voelde ik ineens een vette druppel op mijn hand😳🥴. Bleek er water boven aan de voorruit naar binnen te komen. (Kitrand of raamrubberlekkage?). Gelukkig was het na de bui iets minder nat, maar dit moet wel verholpen gaan worden. Ik vrees dat we op korte termijn een hele grote onderhoudsbeurt moeten laten doen 😥. Komende week maar plek zoeken voor reparatie.

Een rit van 85 km bracht ons naar de Neukircher Weg in Mönchengladbach in  Duitsland. Een mooie parkeerplaats naast het kasteelpark van kasteel Wickrath. De linkervleugel was van 1883, de rechter van 1884.

20231014_17120720231014_171202

Daar een lekkere wandeling gemaakt. Het was flink hobbelig rijden voor Jos, met de cobblestones.

20231014_171221

Alle  🌲🌳🌴 werden uitgebreid besnuffeld en bewaterd, we hebben een kunsttentoonstelling bezocht en zijn uiteindelijk drijfnat geregend.  Om 18.00 waren we weer binnen, waren de natte kleren vervangen door droge en stond de kachel lekker aan.

Vanavond geen zin meer om te koken, dus een blik bami opengetrokken vanavond. WDR4 op de radio met heerlijke oude muziek.

Vanavond vroeg naar bed.

Het was weer een fijne dag.