11-7 Beetje langer gefietst dan gepland

11 augustus 2023 - Herford, Duitsland

Gisteravond na het laatste uitlaatrondje bij de buren uitgenodigd voor een wijntje. Daar bleek ook telkens een glas ouzo bij te horen (deze was wel veel beter te pruimen dan die van vorige week) en van lege glazen en "nee" hield de buurvrouw niet. 😳🫣

Zij ging vandaag haar vader begraven😥, dus een paar keer op Papa moeten toosten. Was heel bijzonder om zulke diepe gesprekken over de zin van het leven, de dood en verschillen in mogelijkheden tussen Duitsland en Nederland te voeren met wild vreemden.

Vanmorgen voor het ontbijt water ververst. Oude eruit, nieuwe erin. Water smaakte beetje muf de  laatste dagen.

Daarna ontbeten in de schaduw, voor zover nog mogelijk, onder een strakblauwe hemel.

20230811_110110

Om 12.00 op de fiets gestapt, voor een mooie tocht van 35 km. Helaas kwamen er achter dat het hoogteprofiel toch voor een iets te grote uitdaging zou gaan zorgen, dus een vlakkere route gezocht. Mrs Komoot vergiste zich een paar keer in de gesproken route beschrijving: draai om, wij omdraaien, draai om, wij in de war. Was een mooie afwisselde route.

Screenshot_20230814_162226_Email

Uiteindelijk het laatste stuk maar snel op de borden en met mr Googlemaps terug gefietst.  Dik 40 km op de teller en bijna lege accu's (6 stuks😁). In Herford een schaduw terras opgezocht en wat gegeten en gedronken.

20230811_154334

20230811_155943

Daarna nog wat boodschappen gedaan en om 17.15 weer thuis. Gelukkig hebben we nu schaduw.

De rest van de avond lekker buiten gezeten en Jos zijn bolletje weer geschoren.

Morgen reisdag, langzaam richting huis.