Dag 15 9 augustus: een leuke dingen dag

9 augustus 2019 - Giethoorn, Nederland

Vandaag was verhuisdag. Omdat het vanmorgen met bakken uit de hemel kwam vallen ons nog maar een keer omgedraaid.

Honden uitgelaten toen het droog was en drijfnat geworden. Lotte had het koud, haar sweater maar aan gedaan.

Na het ontbijt gelukkig droog de stroomkabel op kunnen ruimen en wc  kunnen legen. Op naar Meppel. Wel via een omweg, want we gaan naar de hondenspeeltuin in Beilen. Een supermooie grote speeltuin. Voor 1 euro per hond. Ze hebben er heerlijk van genoten. Helaas begon het nu weer vreselijk te gieten. Alle 5 drijfnat.

Op naar Meppel.  Omdat het bleef gieten, dachten we:  "lekker saunaweer", goed idee? Gestopt en naar Zuidwolde gereden. Auto voor de deur en genieten. Wat een supermooie sauna is dit. 8 cabines (berken, grot, itsi, 90 graden, houtgestookt, infrarood, stoom, opgiet), 2 whirlpools, een zwembad, diverse koude stations en een supergrote tuin.

Een paar rondjes gedaan, lekker gegeten, heerlijk gerust en daarna een opgietsessie gedaan met menthol. Héérlijk! 40 min later eerst warm gedouched, toen nog koud en toen maar gaan aankleden en naar de hondjes. Die hadden telkens de voordeur in de gaten gehouden en iedereen die eruit kwam van commentaar voorzien.

Toen echt op naar Meppel. Helaas daar alles vol (op een klein illegaal plekje nast de toiletten na). Gauw dus op zoek naar een andere plek niet te ver. Giethoorn dus maar. Daar keus uit diverse grote plekken. Uiteindelijk om bijna  21.00 de camper geparkeerd. Niet goedkoop, maar prima voor 1 nachtje. We zijn geloof ik de enige nederlanders op deze plek. De rest komt uit heel europa.

Wat zullen wij lekker slapen.