Verhaal van Bas

16 februari 2024 - Ommen, Nederland

Hoi, ik ben Bas en ik ben op vakantie geweest in een echt hotel.
Eerst mocht ik mijn koffer inpakken. Ik heb een eigen koffer.

1000010856

De baas en het vrouwtje moeten een koffer delen.
Mijn mand is mee en Ollie mijn olifanten vriendje en mijn bal. En snoepjes en brokjes.

Eerst moesten we heel lang in de auto. De auto zat helemaal vol, want mijn fietsmand moest mee en de krat op papa's fiets voor als ik moeie pootjes krijg. Gelukkig was er nog genoeg ruimte voor mijn autostoel.

1000010947

Onderweg moest ik een plas en zijn ze netjes gestopt zodat ik naar de wc kon. Daarna kon ik even relaxen.

1000010948

Een hotel is een heel groot huis met een lift, net als bij opa. Gelukkig zitten er hier geen enge honden in de lift. Maar voor de zekerheid ga ik altijd voorzichtig de lift in en ruik ik eerst of er echt alleen in de lift ben.

1000010953

We hebben een hele grote kamer met een heerlijk tapijt waar ik over kan schuiven om mijn vachtje netjes te krijgen. Mijn mand staat voor een heel groot raam.

100001096310000109641000010965

Je kan ook naar buiten, maar dat vind ik eng, want er zitten gaten tussen de houten planken.

1000010952

Als ik een plas moet gaat papa met me naar buiten. Normaal doet mama dat als we op vakantie zijn. Maar die doet het nu alleen in de ochtend.

De regels in een hotel:
1. Niet blaffen: dat doe ik nooit, maar ik moet wel waken natuurlijk als ik enge dingen hoor op de gang.
2. Niet hardop bidden: doe ik wel hoor, want zachtjes bidden voor mijn brokjes dat hoort de Here Jezus niet.
3. Je moet een luier aan als je gaat slapen, thuis hoeft ik dat gelukkig niet meer.
4. Je mag niet op het grote bed, behalve als je heel vroeg heel wakker bent en gaat noeffen. Dan mag het wel. En dan trek je gewoon je luier weer uit en versnipper je hem.

We hebben ook een badkamer. Het vrouwtje ging in een bak water liggen met heel veel zeepbellen.  Ik heb vol verbazing zitten kijken wat ze aan het doen was. Doet ze thuis nooit, maar daar is ook niet zo'n bak.

Gelukkig ging de baas gewoon douchen en kon ik hem gewoon in de gaten houden. Er lag zelfs een kleedje zodat ik geen koude billen kreeg.

1000010968

De 1e dag zijn we nog gaan wandelen in de stad.  Heel lang, zodat ik daarna thuis lekker heb geslapen.

Ochtendritueel
In de ochtend staan we lekker vroeg op en gaan we eerst naar beneden voor de wc en een frisse neus. Dan gaan we papa helpen en ophalen op de kamer en dan weer naar beneden voor het ontbijt. Daar mag ik niet bij zijn. In een cafe moet ik dan wachten en dan komen de bazen met borden eten. De 2e ochtend  heb ik wel een paar keer geroepen of ze me niet vergaten. Een lieve mevrouw komt dan meteen koffie brengen. Ze vinden me allemaal een heel lief hondje.

De 2e dag zouden we eindelijk weer gaan fietsen. Had ik zo'n zin in! Maar toen deed de fiets van het vrouwtje het niet. Mooi balen. Toen zijn we met de auto schoenen gaan kopen voor het vrouwtje. Was eigenlijk wel fijn want het ging nog harder regenen en ik houd niet van een nat vachtje.

Avondritueel
Eerst iets drinken in de grote hal, de bazen dan, ik krijg meestal niets. Soms een biertje, nou ja een paar likjes dan.

1000011008

Dan op de kamer mijn drinkbak leeg tanken en even lekker een tukje doen.

1000010966

Even met de bal of met Ollie spelen. Dan nog een keer eruit met de baas voor een plas. En dan in mijn eigen bed tot 5.30. Dan even flink noeffen en dan mag ik in het grote bed. Een keer woef zeggen werkt nog beter, dan gaat het wat sneller om op het bed te komen.

De 3e dag eerst de onderbroek van de baas gejat en in mijn mand gelegd. Daarna ontbijten, ik blijf netjes zitten wachten (maar roep wel af en toe waar ik zit zodat ze me niet kwijtraken).
Er was een korstje brood, maar dat lust ik droog niet en de smeerworstjes lust ik ook niet. Ging het vrouwtje terug naar de ontbijtspullen en haalde een bakje met geel spul. De baas zei dat het smeerkaas was.  Dat kende ik nog niet, maar het rook zo lekker dat ik eerst voorzichtig met het puntje van mijn tong durfde te proeven. Er toen een likje van  genomen heb en toen zo de hele korst opgegeten heb. Dat wilde ik nog wel een keer, zo lekker. Standje stokstaart hielp

1000011026

en ik kreeg nog een paar keer dat lekkers. Ze hebben zelfs een bakje mee genomen voor de vieze druppels die ik in de ochtend moet nemen.

Omdat het nog steeds regende zijn we met de auto weggegaan en heb ik heel lang op de auto gepast. Een lekker botje erbij en een zachte deken, de tijd vloog om. De baasjes waren wezen zwemmen en daar hou ik toch niet van. Toen wilden wat gaan drinken, maar ze vonden me daar niet lief genoeg en toen gingen we naar ons eigen hotel. Daar kreeg ik een grote bak water en een schaaltje snoepjes. Maar deze snoepjes waren wat te oud (en dus vond ik ze niet lekker) en toen heeft het vrouwtje ze teruggegeven voor de andere hondjes. Maar wel heel lief van de serveer mevrouw.

We zouden nu echt gaan fietsen, maar vrouwtje kreeg een telefoontje over opa. Het vrouwtje in paniek, gaan we weer niet fietsen.  Gelukkig hoeven we niet naar huis. Lekker in de grote hal geslapen en nog 2x een plas wezen doen.
Ook met eten lief geslapen onder de tafel. Ik mocht van het toetje proeven. Lekkere kaasjes. Aan de kruidenkaas moest ik even wennen. De stinkkaas (die vond het vrouwtje naar oude plas ruiken) vond ik heel erg lekker. Daarom jat ik ook altijd de onderbroeken 's morgens. En de schimmelkaas vind ik altijd al lekker. Daarna gingen we weer naar de kamer en heb ik even gestoeid met mijn mand. Gebeden en brokjes gegeten.

Ik vind het zo jammer dat we weer naar huis moeten morgen dat ik een beetje mopperig ben, zeker als de baas wil knuffelen als ik net lekker lig te slapen.

1000011033

Vannacht mag ik lekker de hele nacht op het grote bed slapen.

Gelukkig konden we nog een stuk fieysen voor we echt naar huis moesten. Ik moest wel even mijn regenpak aan, maar gelukkig werd ik nirt echt nat. Ik heb heerlijk gehold.

1000011051

1000011052

Het was best leuk in het hotel, dat wil ik wel vaker.

Groetjes van Bas

Jouw reactie