29 juli Vrijdag

29 juli 2022 - Beveren, België

Vanmorgen weer lekker op tijd op. We gaan naar het zwembad. Gisteren 4 pogingen ondernomen om een tijd te reserveren. Uiteindelijk maar naar het zwembad gefietst om  het te regelen. Ging een stuk sneller.

Kaartjes 16 euro per persoon, maar omdat Jos mee gaat, konden we er voor 11 euro 40 met zijn 2en in👍👍. Goed rolstoel toegankelijk en hele behulpzame redders (badmeesters).

Een gewoon zwembad, een buitenbad, sauna's met toebehoren en een wildwaterbaan. Die durfde ik wel, zag er namelijk nietveng uit en er stond niet op dat je 27 km per uur gaat, zoals bij de glijbanen. Enfin: na 100 meter wildwaterbaan was ik aan het einde: Paar keer lekker water gehapt, mijn benen gestoten, zonnebril kwijt (welke idioot houdt die dan ook op🤪🤫) en een erg hoog adrenaline gehalte. Kortom ik was blij dat ik beneden was. Naar een redder: " ik ben mijn zonnebril kwijt, komt die nog boven water?"  Redder: "dan bij de rustpunten, moet je er nog een keer in". Ik: "dat dacht ik niet, ben blij dat ik het de 1e keer overleefd heb"  Redder: "soms ook aan het einde". Ik had geluk, daar lag hij keurig op de kant op mij te wachten. Moraal van het verhaal: op je 57e niet met je zonnebril op een wildwaterbaan in.

In het wellness gedeelte was ook een kleine wildwaterbaan. Daar kreeg de redder het benauwd van Jos, dacht dat hij aan het verzuipen was. Haar gerust kunnen stellen. Jos heeft nog wel even zijn excuses aangeboden.

Om 13.45 waren we weer terug bij de camper. Onze nieuwe buiten zonwering werkt prima. Het was binnen 24 graden, prima te doen voor de honden, terwijl het buite  al 25 graden was. Een goede investering geweest dus.

Na de lunch richting centrum gefietst, mijn fiets gestald en verder gewandeld. Bas en Hummer vinden het al snel te warm en verdwijnen op schoot en in de bak bij de baas. Het centrum is klein, maar gelukkig ligt een eind verder in een mooi park, een kasteeltje: Huis Cortewalle.

20220729_152348

Op het terras van het koetshuis is het heerlijk toeven met een Cordendonk blond en bruin.

20220729_154222

Daarna via een schaduwrijke laan terug gelopen naar het centrum en boodschappen gedaan. Het warme weer zorgt in elk geval voor erg moeie hondjes.

20220729_181020

Na het eten lekker buiten zitten genieten van de Petanque vereniging voor onze deur.

Het was een heerlijke dag.

Morgen vertrekken we weer na de volgende stop. Dan zit de maximale 72 uur er hier op.