28 juli

28 juli 2022 - Beveren, België

Na een heerlijke nacht, nu lekker warm met dekbed, weer vroeg op.

Omdat gisteravond ineens het licht uitging en de accu bijna leeg leek (wat eigenlijk nog helemaal niet mogelijk is) wat camperreparatie bedrijven opgezocht. Gelukkig leek de accu weer voller vanmorgen, dus is de reparatie nu niet nodig gelukkig. Met een lekkende watertank is prima te leven, met een lege niet ladende accu niet.

Na een rustig ontbijt de fietsen klaar gemaakt voor een mooie fietstocht tocht van 30 km.

Fietsknoop 28 juli

Bas vond het niet zo leuk achter in de mand, hij bleef mijn rug aan het krabben, een teken dat hij eruit wil. Dat dan ook gedaan. Hij genoot van het hollen en was daarna weer lekker rustig.

20220728_11353220220728_113615

De wegen hier zijn van een bijzondere kwaliteit. Ze bestaan voor een groot deel uit het betere knip en plakwerk in diverse kleuren, afgewisseld met kuilen, los grind, ontbrekende wegdelen, onverwachte drempels en zelfs af en toe uit een stukje normale gladde weg.

Na 20 km een lunchpauze gepakt. Op een bankje van een uitgeholde boomstam naast een mariabeeldje, lekker in de schaduw. De zelfgesmeerde bammetjes en meegebrachte ranja smaakten heerlijk.

20220728_122747

Het gras lag ook erg lekker

20220728_124235

Na deze heerlijke stop besloten we om een detour te maken richting Sint Niklaas. Eindbestemming:

20220728_144330

Hummer had ineens last van zijn  oogje. Wat een goedkope dag had moeten worden: €4,10 Voor coffee to go en een flesje water, werd uiteindelijk €95,00 duurder. Maar daar hadden we dan ook: 2 ontwormtabletten, 2 tubes oogzalf, een oogonderzoek en een consult voor.

Daarna zijn we maar zo snel mogelijk naar huis gefietst met Mr Google. Onderweg besloot Jos om een rotonde iets te ruim te nemen, zag hij een stoeprandje over het hoofd en ging hij om. Gelukkig stopten er meteen een paar auto's en werd hij snel weer overeind gehesen. Hij hield er alleen een geschaafde elleboog aan over (en wij allebei een extra adrenalineshot)

Om 16.00 waren we thuis met een aantal lege batterijen (mijn fiets, mijn telefoon en wijzelf alle 4) en 43 km in de benen. Het blikje Leffe smaakte heerlijk.

Een lekker rustige avond gehad.

1. Jolanda Bissels:
    28 juli 2022
    Hij blijft toch een stuntpiloot die broer van me!
  2. Simone:
    28 juli 2022
    Jullie zouden eens een”normale” dag hebben😜
  3. Lon Hendriks:
    29 juli 2022
    Alles voor de spanning en de sensatie
  4. Jolanda Bissels:
    29 juli 2022
    Gelukkig ben ik 56 en kan ik de wildwaterbaan wel proberen met een zonnebril op!😂
  5. Lon Hendriks:
    Dat bedoel ik🤪