20 juli Valkenburg en Maastricht

20 juli 2023 - Maastricht, Nederland

Vanmorgen vroeg uit de veren. Bas en Hummer naar het pension gebracht. Bas liep rustig naar binnen ondanks al het geblaf en was zichtbaar blij dat zijn mand was meegekomen. Met een licht schuldgevoel naar huis gereden. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen. Vooral omdat hij in het pension in Herpen niet meer terug mag komen vanwege zijn gedrag. Gelukkig is hij stabieler dan een jaar geleden. Even afwachten dus.

Nog 2 wasjes gedraaid en op een rekje gehangen. Laatste zaken ingepakt. En om 10.38 kon decreis beginnen. 148 km naar Valkenburg. Het was lekker rustig onderweg, zodat we om 13.00 geparkeerd stonden.

Omdat we alleen arco in de camper hebben, onszelf getrakteerd op een ventilatiestoelhoes. Heerlijk windje in de rug en op de billen. Goede aanschaf.

Na een broodje, Jos zijn fiets afgeladen en naar het centrum gelopen, langs de Geul.

20230720_141555

De grote bak cappuccino bij De Koffiemolen,  smaakte heerlijk.

20230720_135650

Lekker rondgelopen  en plan op gevat om bij kasteelruine te gaan kijken. Helaas €9,00 per persoon en niet geheel rolstoeltoegankelijk.  Dat hebben we dus ook maar niet gedaan. Gelukkig stond er een mooie maquette, die kosteloos te bewonderen was.

20230720_14445720230720_14471920230720_144730

Omdat niet mogen overnachten waar we stonden, vd Valk gebeld of we daar mogen overnachten met de camper. Dat was gelukkig geen probleem. Helaas: er waren maar 2 plekken vrij op de parkeerplaats en daar kon ik met geen mogelijkheid inparkeren zonder kans op schade. Achteruit de parkeerplaats, met een flinke bocht erin, weer afgereden.🫣 Adrenalingehalte weer op peil🤣.

Maar doorgereden en camper ergens langs de weg geparkeerd om te eten. Vanavond nog maar een poging wagen.

Toen werden we voor de parkeerplaats al tegen gehouden, want geen gaatje meer vrij. Gelukkig hebben we nu een plek vlakbij gevonden met zicht op vd Valk. Hier in elk geval ruimte genoeg.

20230720_185044

Lekker alles open gezet, pyama's vroeg aan en klaar voor een avondje lekker relaxen met boek en radio.

1. Jolanda Bissels:
    20 juli 2023