16-8 Einde vakantie??

16 augustus 2022 - Cuijk, Nederland

Gisteravond om 21.30 ging ineens het licht uit en bleek het hele electrische deel van de camper eruit te liggen. Stoppen gecontroleerd, Jos zijn fietsaccu van de lader gehaald, tot 20 geteld, stoppen weer gecontroleerd, display uit en aan gezet, maar helaas: GEEN STROOM. Dus ook geen water uit de kraan😫😖😨. Met zaklamp en opgeladen tafellampje ons klaar gemaakt voor de nacht en geprobeerd om niet in paniek te raken.

Na een redelijke nacht alles reisklaar gemaakt. De buurman gevraagd om eventueel te helpen met de fietsen op het rek zetten (want het rek stond hoog en geen stroom, geen werkend fietsenrek). Gelukkig was dat :                   a. Geen probleem voor de buurman en  b. Bleek het fietsenrek gewoon te werken.👍

Gelukkig deed de auto het ook gewoon, zoals de buurman al voorspel had.

We zijn dus met 3 kleine tussen stops naar Beuningen gereden. Mijn vader heeft wat doorgemeten en de accu's lijken toch wat te doen. Het fietsenrek is in elk geval niet op de auto accu aangesloten.

Met wat klustips op zak naar Cuijk gereden (i.v.m. een vervroegde housewarming afspraak). De bak rond de accu los gehaald met tig schroeven,op zoek naar een zekering. In de hoop dat daar het probleem zit. Helaas geen zekering kunnen vinden. Morgen dus toch op zoek naar een professionele camperreparateur.

De koelkast doet het gelukkig ook. Ik was bang dat er geen electrische vonk zou komen, waardoor hij het niet zou doen. We hebben dus alleen geen water uit de kraan, maar dat hebben we in de winter ook niet, dus dat is geen ramp. En we kunnen de telefoons alleen opladen als we rijden of als we ergens aan de stroom staan en de stroomkabel naar binnen gooien. Net als vanmorgen. En we kunnen de fietsen niet zo makkelijk opladen.

We weten morgen hopelijk meer. En dan is de vraag:

1. kan alles snel gerepareerd worden en kunnen we gewoon verder,
  2. Gaan we verder zonder makkelijk stroom en water of
  3. Brengen we de rest van de vakantie door op de Musketier in Oss?

In elk geval hebben we zo wie zo een heerlijke vakantie gehad.

Vanavond lekker borrelen.

1. Jolanda Bissels:
    16 augustus 2022
    Tjee zeg wat een pech.
    Hopenlijk kan het snel en zonder al te veel kosten, gerepareerd worden!