13 februari 2024: Een omgekeerde vakantie

13 februari 2024 - Ommen, Nederland

Voorjaarsvakantie. Omdat ik te moe ben (al 2 maanden) nu een decadente hotelvakantie geboekt, 3 nachten: Hotel De Zon in Ommen.

Gisteren de koffers ingepakt. 1 koffer voor ons 2-en. 1 koffer voor Bas (waar we stiekem ook iets ingedaan hebben 🤫.

1000010856

Met een rolstoel, 2 koffers, de krat van Jos zijn bike en de hondenmand van mijn fiets was de auto meer dan vol. De deuren konden bijna niet meer dicht.

1000010947

Gelukkig was er nog wel ruimte voor Bas zijn kinderstoel.

1000010948

We hadden een reis van 137 km voor de boeg. Vanwege de "omgekeerde vakantie" hoefde ik niet te rijden. Heerlijk een keer. Onderweg moesten we 2x stoppen. De 1e keer bleek de hoes over de fietsen bijna los te zijn gegaan. Stop op de vluchtstrook dus, nadat meerdere auto's bleven waarschuwen.

De 2e stop was het hele hoge nood bij Bas.

Om 14.00 waren we op plaats bestemming. Eerst de fietsen afgeladen, anders kon de 🦽 niet uit de auto en dus Jos ook niet. Gelukkig is er een mooie fietsenstalling, waar de drager ook kon blijven staan.

We werden supergoed ontvangen. Koffers werden naar boven gebracht en Jos werd de hellingbaan opgeduwd. Voelde best ongemakkelijk.  Zal wel bij de 4-sterren experience horen.

Eerst in de pub koffie gedronken, daar mag Bas ook naar binnen.  Is ook maar klein stukje naar het ontbijtbuffet morgen. Kunnen we dus gewoon met zijn 3-en ontbijten. Want we weten nog niet hoe Bas zijn 1e hotelvakantie gaat ervaren.

We hebben een supermooie grote kamer op de 3e verdieping met fantastisch uitzicht.

10000109521000010953

Met mooi aangepast sanitair. En na de vraag bij de receptie of ze een douchekruk hadden, kwamen ze die best snel brengen. Superservice!

Na de meegebrachte lunch zijn we het dorp in geweest. Het is mooi  weer, het zonnetje schijnt en het is droog.

Na 3 km wandelen waren Bas en ik moe. Het warme bubbelbad (met iets te veel schuim) was erg lekker. Bas vond het maar vreemd. Zat op zijn kontje standje stokstaartje voor het bad te kijken wat ik toch aan het doen was.

De belegde stokbroodjes van de Jumbo smaakten prima (en waren niet duur😉). We hebben een waterkoker dus thee en soep waren zo gemaakt.

Bas genoot van zijn botje.

100001096310000109641000010965

Ik van het feit dat ik nu een keer niet met Bas naar buiten hoefde op vakantie. Jos gaat dit doen deze dagen. Ook dat voelt vreemd en ik voel me er zelfs wat schuldig over😳. Maar dat mag ik niet doen van Jos. Eigenlijk ook wel logisch, waarschijnlijk is hij blij dat ik niet alles hoef te doen.

Vanavond blijven we lekker op de kamer, biertjes van de Lidl zijn goedkoper dan die in de pub beneden🤪.

Hopelijk is het morgen droog en kunnen we gaan fietsen.

Jos ging nog even douchen, onder toezicht van Bas.

1000010968

Bas heeft heerlijk gerust vanavond op de deken op mijn voeten.

1000010966

Jouw reactie