4 augustus

4 augustus 2021 - Emden, Duitsland

Hoi ik ben Bas. Ik wil nog wat vertellen van gisteren. Ik wil het liefst voor in de cabine slapen, maar dat mag eigenlijk niet. Daarom zit het gordijn er tussen. Kwam ik toch klem te zitten tussen de voor en achterwielen van de baas zijn karretje. Het vrouwtje kwam me bevrijden, maar ik wilde niet dat ze merkten dat dit niet de bedoeling was, heb ik gegromd en gebeten. Toch was ik blij dat ik los was. Bleken ze nog een plank te hebben die ze  tussen de cabine en de woonkamer in konden zetten. Die was voor Lotte. Ik ken haar niet, maar dat bleek ook een Shitzu te zijn. Hummer zijn zus. Die wilde ook altijd in de cabine. Het vrouwtje vertelde dat zij het voor elkaar kreeg om de plank te laten staan en toch in de cabine te komen. Dat blijkt ook helemaal niet zo moeilijk. Ik had er nog geen 5 minuten voor nodig. Neus onder de plank, goed mikken om tussen de rolstoel en de voorstoel te kunnen glippen en klaar! 😁 Omdat het na wat herrie ineens erg stil was, kwam het vrouwtje uit bed om te kijken of het gelukt was. Heeft ze nog even een bak opzij gezet die in de weg stond en de plank ook maar, voor het geval dat ik weer terug wilde. Ik heb heerlijk geslapen.😴😴 Om 6.00 wilde ik terug en dat lukte niet. Heb ik geroepen dat ik hulp nodig had. Kon de rolstoel een klein stukje op zij en ik er langs.

Om 8.20 waren we wakker en hebben we net zo lang voor wekker gespeeld tot we naar buiten mochten. Ik wilde veel langer buiten spelen, maar dat mocht niet. Hebben we alle 4 nog een uurtje lekker liggen slapen en toen liep de echte wekker af, wilde ik me net nog een keertje lekker omdraaien😖.

Na het ontbijt hebben nog even buiten gespeeld tot de fietsen klaar stonden. Helaas moest ik mijn autotuigje om die kan ik niet zelf uittrekken. Toen gingen we fietsen. Ik achterop, Hummer voorop. Gelukkig mochten we er al snel weer uit om lekker te hollen op een grasveldje aan het water. Dat is de waddenzee, wist Hummer, daar kun je wadlopen. Hij zegt dat hij dat wel eens gedaan heeft, maar dat geloofde ik niet. Het vrouwtje zei dat dat echt waar was, dus dan zal het wel kloppen. Nu mocht hij niet omdat hij nog au aan zijn pootje heeft. Ik denk niet dat ik het zou willen doen.

Het was wel lekker, beetje zon, beetje wind. Na een tijdje zijn we gestopt op een terras. Kregen wij lekker water, de bazen gingen eten, wij even lekker een tukkie doen, want je wordt wel moe van het fietsen hoor. We kregen ook wat brood, maar dat lust ik niet. Heb ik wel aangepakt en aan Hummer gegeven, die lust dat wel.

Om 17.00 waren we weer thuis. Was lang fietsen het laatste stuk. Even de pootjes gestrekt, wat gedronken en lekker gaan slapen.

We moeten wel blijven waken want er lopen zoveel mensen en honden langs.

Tot morgen. Dikke kus ook van Hummer.

1. Simone:
    5 augustus 2021
    Ziet er mooi uit, geen toeristen👍