2 augustus

3 augustus 2021 - Emden, Duitsland

Op tijd op, het is strandweer: het waait en miezert. Bas en Hummer hebben lekker de pootjes gestrekt en goed geluistert met terugkomen.

Na het ontbijt wilde ik de fietsen klaar gaan zetten. Helaas werkte 1 slot van de achterklep niet mee, met behulp van 2 lieve buurmannen en een groot mes lukte het uiteindelijk toch. Er blokkeerde iets het slot en dat had ik dus weg kunnen duwen met het mes.

Toen we alles op en in geladen hadden, sputterde Jos zijn fietsaccu tegen. Moest die effe aan de lader om hem wakker te schudden en konden we eindelijk vertrekken. Bas voor het eerst achter in de mand, Hummer voor bij Jos. Met 3,5 km waren we in Emden in het centrum. Fiets geparkeerd, honden uitgeladen en op pad.

Onderweg eerst de dingen gekocht die we misten, 1 lange en 1 zwembroek, keukenrol en tissues.

Emden is een niet veel bijzonders, maar we hebben de dag goed doorkunnen brengen. Hummer in de rugzak geoefend, zodat ze in geval van noodzaak allebei mee kunnen als we lopen.

Om 16.00 waren we weer thuis. Even op een bankje wat gedronken en toen snel naar binnen. Wij waaide weg en Bas en Hummer wilden slapen.

We konden de camper een paar plekken opschuiven waardoor we nu dichter bij het water staan en meer uitzicht hebben.

Ze zijn de  boot Patara, tegenover ons, aan het laden met  auto's. Die worden er allemaal gewoon ingereden. Zijn meer dan 5 uur bezig geweest (dat wij gezien hebben) en de parkeerplaats is nog steeds niet leeg🤔.

Bas en Hummer waren nog net te porren om mee uit te gaan vanavond, waren beetje moe.

Wij lagen er ook op tijd in.

Was een mooie droge winderige dag.

1. Simone:
    3 augustus 2021
    Het zal eens “ normaal “gaan🥴ondanks mesgebruik en sputterende accu toch nog leuk gehad. Veel plezier de derde augustus 💋