18 mei naar Waalwijk

18 mei 2023 - Waalwijk, Nederland

Vanmorgen heel vroeg wakker gemaakt door Bas. Na een hazenslaapje op het grote bed, kotste hij ineens de deken en het dekbed onder. Toen ik de  spuugresten van zijn bek wilde poetsen, werd ik weer ouderwets in mijn duim gebeten. Hier kon hij niets aan doen, ik was gewoon te snel met poetsen en hij voelde zich duidelijk beroerd. We waren meteen weer vriendjes. De plek op het dekbed was snel helemaal weg te vegen. De deken kostte wat meer moeite, daar moest water en zeep bij te pas komen. Gelukkig scheen de zon al flink en was alles snel weer droog op het dashboard.

Omdat we morgen al om 10.00 in Kaatsheuvel moeten zijn, voor 2e offerte om de camper aan te passen en we geen zin hadden om weer naar Tilburg te gaan, nu een dure plek in Waalwijk bij een jachthaventje gereserveerd🤫🤔. Daar waren maar 2 plekken en gelukkig nog 1 vrij voor ons. Dus: én gereserveerd en €18.00 betaald, we lijken wel gestoord.🫣

De havenmeester wilde wel contant geld hebben, dus we moesten op zoek naar een pinautomaat. Na een half uurtje door Waalwijk dwalen met Mr Googlemaps in de aanslag, uiteindelijk iets gevonden. Ik wist nog net hoe je dat moest doen, geld pinnen. Hoeven we normaal alleen in Duitsland, hier gaat alles lekker makkelijk met je pin. Dus voorlopig hebben we dus voldoende 💶 💶 in huis

Om 12.00 reden we het terrein op. Klein kneuterig jachthaventje.

20230518_211603

Natuur met een kudde jonge koeien aan ene kant,

20230518_131043

water aan de andere kant.

20230518_125436

Bas schrok zich rot van de koeien. Zijn eigen spiegelbeeld in de lift gisteren was eng. Zo'n kudde van die rare grote beesten was heel erg eng. Maar met het lestouwtje, wat tijd en mij om zich achter te verschuilen ontspande hij toch redelijk snel. Wat een topper.

Jos heeft met de mannen gewandeld, want Hummer vond dat er nu toch echt leuke dingen gedaan moesten gaan worden en liet dat verbaal ook duidelijk horen🥴. Ik moest nog wat kleine klusjes doen. De bekleding van de  bestuurdersstoel was weer kapot gegaan. Deze heeft Lotte een keer kapot gekrabd. Het open naadje was gelukkig snel weer gedicht. En het los staande kastje weer snel vast geschroefd. We konden de rest van de middag genieten van de stilte en het zonnetje.

20230518_160204

Het boek wat ik wilde lezen was wat lastiger  want mijn e-reader liep vast. Ik was daar gisteravond al een tijd mee zoet geweest, zonder resultaat. Nu via de mobiele hotspot van mijn telefoon, het resetten van mijn account en wat geduld lukte het gelukkig wel en kon ik weer lekker lezen.

Lekker van het zonnetje genoten en loom geworden van de zon heerlijk zitten dutten.

Tot 21.00 buiten gezeten, toen werd het te te kil.

Een heerlijke relaxete dag gehad.