16-2 naar huis

16 februari 2024 - Oss, Nederland

Vanmorgen na het ontbijt toch nog een stuk kunnen fietsen.  De planning was 25 km. Maar door wat route problemen zijn het er 22 geworden. Een weg was afgezet ivm het hoge water.

Bas heeft een heel eind lekker los kunnen hollen, hij was helemaal blij.

10000110511000011052

Een stukje omgefietst en toen stond het fietspad deels onder water. De 1e plas hebben we overleefd. Jos de 2e plas deels, die werd wel erg diep.

100001105510000110561000011057

Dus achteruit terug gerold. Toen weer terug door plas 1 en een alternatieve route over de weg gezocht.

Kwamen we toevallig bij het bungalowpark langs waar ik vroeger regelmatig kwam De Stouwe.

Bij knooppunt 64 konden we nummer 40 niet vinden en blijken we richting 65 te zijn gefietst, de verkeerde kant op bleek later. Gelukkig zagen we snel daarna nr 42 het begin en eindpunt. Dus die maar gevolgd.

Onderweg zagen we een mooi krokusveld, het begin van het voorjaar.

1000011054

Een mooie route met een klein beetje regen. Genoeg om de pakken aan te trekken, niet genoeg om echt nat te worden. Dat werd ik pas toen ik de fietsen op de dragen aan het zetten was.

Pluspunt van vandaag: ik heb best wat gedaan en ben nu pas moe, maar minder dan vorige week na minder inspanning.

Om 16.15 waren we weer thuis, was alles uitgeladen en smaakte de koffie prima.

Jouw reactie