Dag 7 kanoën

16 augustus 2020 - Nijverdal, Nederland

Redelijk goed geslapen. Vroeg opgestaan en ons iets voor 10en gemeld bij het activiteiten centrum.

Nadat de gewone groepen vertrokken waren werden wij in de kano geholpen. Kano op de kant, rugleuning gemaakt van tonnetjes en een dikke deken zodat Jos kon blijven zitten. Wekker op een uur gezet en op weg. Lekker stroom afwaarts, genoten van de stilte, de natuur, de eendjes, de paarden en koeien langs de kant. Toen de wekker afliep was het tijd om om te draaien. Lon even uit de boot om water te pakken en daarna tegen de stroom in weer terug. Was wel even werk voor de spieren. Kanoën bleek andere spierkracht te vergen dan rolstoel rijden🥴. Maar precies om 12.00 meerden we weer af. Voor dat het personeel er was, had een sterke meneer ("hij kan wel 250 kg tillen" volgens zijn zoontje) ons al met kano en al op de kant getrokken. Met wat hulp Jos uit de kano gekregen op het drijvend terras. Helaas dreef het terras van de kant af waardoor de spleet tussen kant en wal 30 cm was en de opstap ook.

Op het moment dat Jos ook tussen  kant en wal dreigde te vallen werd hij door meerdere sterke armen opgetild en op het droge gezet.

Zelfs onze boot werd naar boven getild voor de bewijsfoto's.

Cappuccino en biertje als beloning smaakte prima.

Rest van de middag lekker buiten gezeten. Onze buren kennen  we nog van vorig jaar.

Superdag gehad.

Om 20.20 zijn we nog even wezen wandelen: rechts, rechts, rechts en toen bleken we helemaal terug te moeten lopen. Het was ineens donker, het rommelde en het flitste al flink. Lon de turbo erop en Jos zijn adem inhoudend vanwege de snelheid , het gehobbel en het vasthouden van de telefoon.

Gelukkig waren we allebei droog thuis voor het los barstte.

Een gezonde, relaxete dag dus.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolanda Bissels:
    16 augustus 2020
    Was wel leuk geweest als hij in het water was gevallen!
    Leuk dat jullie dat avontuur aangegaan zijn!