Dag 4 maandag 29 juli

29 juli 2019 - Drachten, Nederland

Vanmorgen gewekt met "zijn jullie al wakker?" Ja nu wel!

Lekker buiten ontbeten met entertainment voor de deur. Motorrijles😁

Tot 12.30 lekker buiten gezeten, daarna op de fiets op weg naar de enige fietsenmaker die open is op maandag. Er moet naar een zadel gekeken worden ter voorkoming van zadelpijn en er moeten banden op gepompt. Geen van de tussenstukjes van 3 fietspompen pastte nl op pa's fietsband. En fietsen met slappe banden is lastig.

Omdat we te vroeg waren maar even een terras op gedoken voor wat koffie.

Na een uur bij de fietsenmaker waren we een paar harde banden, een verende zadelpen en een breed zadel rijker en portemonnee een beetje leger.

Hierna splitsten onze wegen: 80+ naar huis om te lezen (of te slapen?). 60- met zijn 5en verder.

Via Drachten naar Ureterp en Frieschepalen. Bij gebrek aan open gelegenheden, maar op een bankje onze lauwe ranja opgedronken bij het Friesepalen monument. Een verdedigingsschans tegen de spanjaarden uit 1500 nogwat.

Na nog 12 km en 2 paar zere billen waren we weer in Drachten. Inmiddels al bijna half 6. Bij de Hema een hamburger met wat lekker koud water.

Om 19.00 zaten we thuis. Alles opgeruimd,  fietsen vastgezet, boodschappen gedaan.  En supertrots op onszelf: 27 km gefietst vandaag.

Vanavond zijn we ook nog erg actief geweest. Afgewassen, vuil weg gebracht, 3 honden gekamd, binnen geveegd en gedweild.  Kunnen we er weer een  paar dagen tegen.

Het is héérlijk buiten. Beetje wind en aangename temperatuur.  En met een biertje, cognac, toastjes en wat kaas, lijkt het net op vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade