5 mei

5 mei 2022 - Hilvarenbeek, Nederland

Dagje Beekse Bergen met zijn 2en. Bas en Hummer mochten niet in het park, maar volgens ons waren ze daar best blij om. Kunnen ze lekker bijkomen en energie opdoen voor het Animal event morgen.

Na ongeveer 6 km fietsen waren weer. Helaas was het niet zo goed aangegeven, waardoor we eerst bij Speelland stonden  ipv het safaripark. Maar na 1,2 km verder fietsen waren we er. Jos voor instellingstarief. Ik had mijn kaartjeal digitaal kunnen kopen.

Het is weer lekker weer. We hebbenveel gezien en waren blij dat we brood en drinken hadden meegenomen.

Tijdens het voeren van de chimpansees zaten we toevallig naast de mensen waar we gisteren in Tilburg ook naast hadden gezeten op een terras. "Waar zijn jullie honden?", vroeg het meisje.    "Die zijn thuis gebleven, ze waren zo moe".

Jos had nog een hartverzakkingsmoment bij de Okapi's. De oprit was ietsje steiler dan verwacht. Ging hij keihard achteruit de bergaf. Gelukkig kwam er een mevrouw die zorgde dat hij niet onderuit ging. Ik was helaas net te  ver weg. Goed afgelopen dus.

Ik ben nog over een touwparkours gelopen over een verblijf met otters en een vos heen. Ben toch geen 20 meer merk ik en heb meer hoogtevrees dan gedacht🤪. Aan het eind maar gewoon de trap gepakt en niet de glijbaan.

Jos heeft nog een safarihelm gepast, maar die was helaas te klein🤫.

Na een korte pauze voor koffie/ijs in de rij voor de boot safari. Er werd illegaal een "mindervalideingang" gemaakt door mensen die al in de rij stonden. Anders hadden er 10 haakse bochten genomen moeten worden in de wachtrij.

De boot bracht ons weer naar het begin van de route. We hebben mijn fiets opgehaald en zijn weer naar huis gereden. Onderweg nog even wat boodschappen gehaald. Om 16.20 waren we weer thuis. De mannen hadden heerlijk geslapen en waren heel erg blij dat we weer thuis waren.

Nog een tijdje lekker buiten gezeten. Genoten van een camper die na 10x op en neer aan het insteken was, telkens vol gas. Na 15 min ston hij eindelijk goed, op de zelfde plek als na 5x.

We hebben weer een mooie dag gehad.