2-9 dagje uit.

2 september 2018 - Bremerhaven, Duitsland

Vanmorgen op tijd op. Bestelde broodjes afgehaald. Lekker buiten ontbeten.

Fiets klaargemaakt en 6 km gefietst tot het "activiteitengebeuren" van Bremerhaven.

De dierentuin Zoo am See is ook voor Lotte en Hummer geopend. Lotte kent dierentuin. Hummer weet ik nog niet. Zijn pas net binnen nog niet veel gezien.  Vrouwtje moet eerst een kopje koffie drinken. Dan gaan we verder.

Was klein dierentuintje. Ook kleine hokken. Vooral zeedieren te zien. Lotte helemaal enthousiast, Hummer weet het nog niet.

Daarna heerlijk over de boulevard gelopen. De zon schijnt volop. Het waait niet zo erg gelukkig.

Om 14.0p begonnen met de fisch und schipp fietsroute  de Bremerhavenroute. 2 cirkels. Route is aan gegeven met een rood visje op de fietsborden. Dat zeggen ze tenminste. Heb net de 1e cirkel gefietst, langs de havens. De cruiseschip en auto terminals. Indrukwekkend om zo dicht langs de grote schepen te rijden. Route bevat echter een zeer groot multiple gok factor. Ik had al 4 km gefietst (zonder bordjes) voor ik besloot maar op de kaart te gaan rijden. Was ook een gok want de straatnamen zijn niet te lezen. Na 14 km terug bij beginpunt.

Hummer is vandaag keurig blijven liggen op het terras toen ik een sanitaire stop ging maken. Was de 1e keer. Ben zo trots op hem. Er was zelfs een hond langs gelopen en hij was netjes blijven liggen. Knap hè!

2e deel van de route was net zo goed aan gegeven. Om 16.30 na 12,9 km terug bij fischerhaven (waar ook het feest is).

Even lekker eten bij Der Kutterfischer, een gemengde visschotel en dan naar huis.

Om 19.00 ging ik zitten. Fiets weer opgeruimd. Ongeveer 37 liter gratis water gehaald. Toen hield de kraan ermee op. Moet ik morgen toch een euro betalen om mijn tank te vullen. Heeft iemand anders nog gratis water. Er zijn al heel veel campers weg. Weekend is voorbij.

Morgen ga ik weer vertrekken.

Weer een fantastische mooie dag gehad. Eymard had hier zeker ook van genoten. Lekker actief geweest. Supermooi weer.