10 augustus

10 augustus 2021 - Oldenburg, Duitsland

Vanmorgen heel vroeg omdat we sauna kaarten hebben. Het is verrassend mooi weer.  Bij de sauna komt de 1e verrassing: slechts 9,25 euro voor ons samen.😁 Soms heeft het hebben van een 👨‍🦽 zijn voordelen in Duitsland. Losse kaarten waren 18,50 pp. (Van 9.00 tot 14.30)

Binnen de 2e verrassing: supermooie omkleedruimte voor👨‍🦽 en een rolstoel voor in de sauna, deze was ook nog een zelfrijder, dus Jos kon eindelijk een keer zonder hulp overal in en uit. Geen gehannes dus met de eigen rolstoel en krukken. Alle cabines waren rolstoeltoegankelijk. Alle? Nou ja, eentje niet, maar alke anderen wel. En een lift om van boven naar beneden te kunnen, via personeelsroutes. Heerlijk genoten van diverse cabines, het waterbed in de rustruimte, een mooie buitenruimte en lekker eten. We waren nu met eten erbij, net zoveel kwijt als 2x entree voor "gewone" mensen.

Toen we weer buiten waren begon het, zoals voorspeld was, keihard te gieten. Nog maar even blijven zitten voor een kop koffie.

Na een tijdje toch maar de poncho's aangetrokken voor de terugtocht, maar die bleken niet meer nodig. Rond 14.40 waren we thuis. Een superochtend gehad, met 1 klein dompertje. Ik ben 1x vergeten om mijn gewone bril af en mijn saunabril op te zetten. Kwam ik na 10 min achter, helaas was het kwaad al geschied: mijn glazen zijn beschadigd (daarom ook mijn saunabril). Nu zie ik iets minder scherp aan de randen😥. Dat wordt na de vakantie een bezoekje aan de opticien.

De mannen hadden heerlijk 😴😴  tijdens onze afwezigheid.

De rest van de middag bleef het geregeld regenen. Lekker thuis doorgebracht met lezen etc.