10-8 Help mijn wc is overleden😳

10 augustus 2022 - Rhede, Duitsland

Gisteravond is de schuif van de wc overleden. Hij ging al een tijdje moeizaam en gisteravond ineens heeel erg makkelijk. Helaas sloot hij niet meer af en rook het vannacht niet al te fris.🥴

Vanmorgen dus vroeg opgestaan om naar Obelink in Winterswijk te gaan voor een nieuwe cassette. Om dit zo snel mogelijk te kunnen doen en ons schaduwplekje niet kwijt te raken, bleef Jos achter op de plek. Ik ben de 18 km naar Winterwijk gereden, met gevaar voor eigen leven. Een wegbreedte geschikt voor 1-1,5 auto met bomen aan beide kanten en lekker scherpe compleet onoverzichtelijke bochten. Meer dan een half uur gereden. Om er bij Obelink achter te komen dat de cassettes NIET OP VOORRAAD WAREN😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖. En alleen via internet te bestellen waren. Als hij nu een voorraad bestelde waren ze misschien over 2 dagen binnen, dan moest ik maar eens bellen😳.  Onverrichter zaken weer naar Rhede terug dus.😭😭 Daar op internet gezocht of er in Duitsland iets te vinden was. Firma Berger gebeld, waar een lieve mw tig filialen heeft gebeld om te vragen of er nog een cassette beschikbaar was, maar nergens werd de telefoon opgenomen😨.  Na 30 min proberen toch maar de gok genomen om naar Bocholt te rijden, ongeveer 10 km  verder op. Daar waren de cassettes beperkt beschikbaar. En inderdaad, na 15 min over gewone normale wegen hadden ze bij Bocholt Caravans nog precies 1 set op voorraad. Wel 20 euro duurder dan in Winterswijk,  maar ja😅 ik had er 1.

20220810_132754

Uiteindelijk ben ik 4 uur bezig geweest om een nieuwe plee te vinden. En Jos heeft al die tijd zielig alleen ons plekje vrij gehouden. Met succes👍👍.

Vanmiddag nog even wezen wandelen. Hummer wilde het liefste thuis de blijven, dus zijn mand in fietskrat gezet. Hoefde hij niet te lopen. Bas liep met tegenzin. Het is ook eigenlijk te warm. Na 1,5 km maar bij een ijstent neergestreken.  Helaas stikte het er van de wespen dus rustig blijven zitten is een enorme uitdaging.

20220810_150956

Ik had zelfs nog een apart bordje klaar gemaakt voor de wespen, maar dat vonden ze niet voldoende helaas.

20220810_151001

Totaal dus 2 hele kilometers gelopen.

Jos even naar de Aldi voor de dagelijkse boodschappen.

Vanavond lekker gekookt: puree met gebakken ui,  hachee en mexicomix- salade. En daarna meteen boodschappen gedaan voor de warme maaltijden voor de komende dagen.

Vanavond weer lekker lang buiten gezeten.

1. Jolanda Bissels:
    10 augustus 2022
    Dat was dus een iets minder fijn dagje.
    Maar gelukkig met lekker eten afgesloten.
    Groetjes vanuit Mamaris!!!!