1 mei

1 mei 2022 - Turnhout, België

Na het ontbijt de fietsen opgetuigd voor een heerlijke fietstocht van 38 km. Bas achter in de mand bij mij. Hummer bij Jos op schoot, bij gebrek aan een mand. Hummer blijft heel rustig zitten en dient als co-piloot. Helaas miste hij 1 route bordje (en wij ook) waardoor we een stuk langs de grote weg hebben gefietst. Maar weer omgedraaid, stuk langs de grote weg terug en verder de juiste route gevolgd. Na 25 km bij Priorij Corstendonk op een mooi en zonnig terras een kopje koffie gedronken. Helaas zagen de biertjes die langs kwamen er ook erg lekker uit. We hebben dus beide versies van Cortendonkbier geproefd. Allebei 1. Was  erg lekker.

Daarna uitgerust aan het laatste stuk van de route begonnen. Erg afwisselend: landerijen, oude boerderijen en gigantische villa's.

Het laatste stukje door het park hebben Bas en Hummer weer zelf gelopen. Ze hebben het super goed gedaan. Bas heeft nu niet meer geprobeerd om uit de fietsmand te klimmen, zoals hij vorig jaar wel deed. Hummer heef heerlijk op schoot gezeten.

Om 17.15 waren we weer thuis. We hebben nog een tijd buiten van het mooie weer genoten. Bas buiten in zijn mandje. Hummerhad genoeg buitenlucht gehad, die plofte binnen neer.

1. Jolanda Bissels:
    1 mei 2022