1-9 toch naar Bremerhaven

1 september 2018 - Bremerhaven, Duitsland

Lekker uitgeslapen. Blijkt er voor de deur een rommelmarkt te zijn. Uitlaat ronde was dus gezellig. Leuk beertje gescoord. Hopelijk mag Hummer die wel hebben van Lotte.

Na het ontbijt tijdje met de buurman staan kletsen. Leuke tips gekregen voor rest van de reis.

Daarna naar Bremerhaven  gereden. 50 km maar. Grote camperplek aan de haven. €10 per nacht. Meteen 2 betaald en voor morgen verse broodjes besteld. Sta naast een alleengaande vrouw met 2 hondjes. Ook een jongen en een meisje.

Lekkere koffie gedronken om de hoek met zelf gemaakt gebak erbij.

Om 15.30 naar de Islandtage gelopen. Veel visrestaurantjes en voor de Islandtage nog losse stands met van alles. Een demonstratie van Ijslandse paarden bijgewoond. Een bankje uitgezocht en naar een zeemanskoor geluisterd. Meer pauze dan gezang trouwens.

Lekker weer met een fris zeewindje.

Honden zijn nog moe van eerdere dagen. Zaten zo in de wandelwagen. Hummer al na 5 min. Mijn 🍺 (0,5 liter) hakt er wel in.

Nu een solist (de dirigent) aan het zingen. Mooie stem. Jammer dat het vals is😲.

Dit bleek alleen de soundcheck te zijn. Om 18.00 gaan ze verder. Moest heel snel terug naar huis lopen. Men gestoken door een wesp op mijn hand. Uitgezogen, pil erin, zalf erop en weer terug naar het feest. Daar bij mijn buurvrouw en haar vriendin gaan zitten. Heerlijk aan het water. Biertje erbij.

Met 4 honden in de buggy teruggelopen. Om 20.00 weer thuis. Begint ook flink af te koelen.

Kortom: weer een supermooie dag gehad.

1. Hans:
    1 september 2018
    Hoi Lon. Je kunt het mooi beschrijven, klinkt goed allemaal. Fijn dat het beter gaat met je oog. Toen ik het las, had ik mijn twijfels over de dokter, maar uiteindelijk dus goed geholpen. Ik zag net het grappige filmpje. Lotte reageerde meteen, Hummer moet nog even aan het fluitje wennen ;-). Wens jullie fijne voortzetting met de vakantie. Groetjes Hans.